Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Analysbänken kraschar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Analysbänken kraschar

Hej,
    Tänkte simulera Double 7 men den kraschar.

Win 10 x64 swe 32Gb RAM SSD disk 65GB free
    Har startat det med högre privilegier och fick samma resultat
    Har startat om applikationen och samma igen.

//Marcus

Hur många aktier kör du? Har du intradaydata för alla hela perioden?

Comment

Egenskaper för programmet - Intraday - Sparadae dgr bakår = 4000

Starta - underhåll kursdatabaser - Fyll på 2000 börsdagar bakåt

Gjorde uppdateringen i går kväll, kör om nu igen, borde går fort.

Comment

Kolla i diagram så ser du direkt om data finns. 2000 dagar tar ju en bra stund att ladda ner och katalogisera. Prova att simulera på en enda aktie till att börja med och se om projektet varnar för något ändå.

Comment

Körde på ABB och det fungerade fint, jag ska prova att ladda på kursdatabasen igen o testa.
          Bte: tack för grymt snabbt svar =)
          Last edited by trexen; 2016-03-07, 21:58.

Comment

Nu har den stått hela natten och fortfarande inte klar med nerladdningen av kursdatabaserna, 60% hade gått så det känns inte som det händer så mycket.

ska fortsätta i kväll när jag kommer hem.
            känns som om det är något knas med den.
            //M

Comment

Det tar lång tid att ladda ner så mycket. Men avbryt om du är osäker och kolla hur många aktier som fått data. Om du startar tankningen igen hoppas det som redan finns över.

Comment

Fick massa konstiga problem igår på min labbmaskin, hela arbetsytan blev korrupt, tog några screen shoots men har de inte här, så jag deletade alla kataloger och började om.

valde 4000
                och sedan började med att synca 200 dagar och det gick bra, sedan var klockan för mycket för att fortsätta testa.
                Ska prova med ytterligare 200 idag alltså skruva upp till 400 o se osv till jag har 2000 dagar.

Comment

Ojdå, hur mycket minne har maskinen? Och disk?

Comment

Trexen,
                    Ett litet råd i all välmening. Då du börjar att ta fram strategier, jobba då bara med ett begränsat antal instrument under ett kortare simuleringsintervall, för då går simuleringarna fortare och det hela blir roligare. När du fått fram någon strategi som du tror på, utöka då simuleringstidsomfånget och antalet instrument.

Att börja i andra ändan att först maximera antal instrument och simuleringsomfång för att sedan börja scripta strategier leder bara till problem, som du redan märkt.

mvh
                    Bertil

Comment

Rikard: Win10 x64swe, 32Gb RAM, SSD disk 65GB free, borde väl funka =)

Bertil: Helt rätt, tycker det borde funka att ladda ner allt o sedan simulera med 1år, för det tar ju lite lång tid o ladda ner alla data när man väl behöver det.

Comment

Ja, den datorn duger!

Får du problem även om du simulerar 1 år med ett 30-tal aktier?

Comment

i går kväll ökade jag från 200 dagar till 400 dagar och det gick fint, tänkte öka till 800 dagar i kväll, och sedan köra lite tester.

Jag exkluderade program katalogerna från Win Defender realtidssökning vilket kan påverka en hel del då AT skriver och läser en hel del från disk.

Comment

Ah, jo realtidsscan är ett gissel. Alltid bra att disabla.

Comment

God kväll,
                              Nu har jag samma problem på min Productions server, hänger sig hela tiden.

Har startat om servern, programmet, testat med en aktie, gjort om scriptet från början.
                              Raderat alla analysfiler (stängde ner programmet innan) men inget hjälper.

Vill inte installera om för då försvinner mina påkopplade strategier mm och det orkar jag inte göra om igen.

Tips mottages tacksamt.

Comment

Working...
                              X