Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saknar enstaka aktier/kurser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Saknar enstaka aktier/kurser

    När jag försöker ladda ned kursdata för NUE verkar jag inte få någon data.


    Ser inget orderdjup på någon aktie heller, men man kanske behöver beställa extra wintrade avtal med nordnet "Automatiskt kursuppdatering aktier och warranter med orderdjup" för att det skall fungera?
    Last edited by Joa; 2016-03-10, 00:23. Anledning: tog bort en fråga jag hittade svaret på i manualen

  • #2
    Hej, sorry vi har missat din fråga! NUE har inte varit upplagd på KS-servern, så den har vi tyvärr ingen historik på. Vi börjar samla den nu i alla fall. Det kan finnas någon användare som har historik, i så fall får ni gärna kontakta oss så kan vi ladda upp det på servern.

    Orderdjupet kan du aktivera hos Nordnet, Depå > Mina avtal och abonnemang > Kursinformation. Starta om AutoTrader när du ändrat inställning så kommer det med.

    Comment


    • #3
      tack. verkar inte få någon data för ASTG MTF heller...


      Det skulle också vara ett enormt lyft om det var smidigare att lägga till instrument till egna grupper.

      för att lägga till astg krävdes en väldigt lång procedur


      1 ta reda på att den låg i listgrupp37 (sökte på disk)
      2 lägga till listgrupp37 i snabbvalsmenyerna för att kunna göra nästa steg
      3 slå på kursinsamling för listgrupp37 för att kunna göra nästa steg
      4 äntligen kunna lägga till aktien i min egna grupp
      5 slå av kursinsamling för listgrupp37
      6 ta bort listgrupp37 ur snabbvalsmenyn (kan skippas)

      det vore suveränt när man har slimmat kursinsamlingen till endast sina (egna) favoritgrupper om man t.ex kunde skriva en söksträng och få upp _alla_ matchningar inklusive de som inte redan kursinsamlas och få ned det hela till 1 steg.

      Comment


      • #4
        Har aktiverat ASTG MTF för insamling nu också, den var inte med tidigare. Listgrupp 37 är gamla NGM, och den listan är tyvärr så liten idag att Nordnet inte ens har ett eget market ID för den. Det gör att det blir lite knöligt att lägga dit aktier första gången. Alla andra listor har ID, så de aktier man söker upp styrs automatiskt till rätt lista. De flesta av dem söks också automatiskt var tredje dag.

        Comment


        • #5
          alright, tackar för det

          det knöligaste är främst att lägga till något i egen grupp när den listgrupp de redan ligger i inte har kursinsamling påslaget. (eftersom bara dem av någon anledning är valbara)


          ..om möjligt skulle det optimala vara att kunna på sin egen grupp välja "add isin" typ, skriva in ett isinnummer direkt, och slippa klicka och scrolla eller switcha olika menyer. om instrumentet inte redan upplagt i någon listgrupp kunde det också hämtas automagiskt.

          Comment

          Working...
          X