Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OMXS30 ingen intraday data

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• OMXS30 ingen intraday data

Sedan två dagar tillbaka saknar jag intradaydata i mitt OMXS30 diagram. Detta har hänt förr men har då gått att lösa med att köra "Komprimera databaserna på disk" följt av ny nertankning av kursdata. Men denna gången gör det inte det, har även testat att radera data mappen vilket resulterar i att jag inte får någon tickdata alls. Tar jag något annat slumpat instrument går det bra att ladda hem data men just på OMX30S får jag ingenting. Min maskin är alltid igång så även om det varit nåt med autostock kursdatabasen borde jag fått realtidsdatan så antar att felet främst är lokalt. Vill helst slippa en ominstallation, men hittar inga fler bra idéer.

Ok, men om du raderar datakatalogen och startar om programmet, och sen tankar ner OMXS30, får du inget i diagrammet då?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Ok, men om du raderar datakatalogen och startar om programmet, och sen tankar ner OMXS30, får du inget i diagrammet då?
      Japp var precis den proceduren jag gjorde igår utan resultat, tänkte filma det hela så gjorde om samma sak idag och då fungera det såklart. (jag vet jag hade inte trott mig själv heller )

Kommer ta en stund att ta hem ~10GB kursdata på nytt men förhoppninsvis håller det sig på banan ett tag till nästa gång. Undrar lite hur databasen är uppbyggd, när den som nu blir skadad på ett eller annat sätt är det vi skrivning av ny realtidsdata som den "ignoreras", eller skrivs data som vanligt men vid läsning för att tex. printa ut i diagrammet ignoreras viss data som ser konstig ut.

Comment

Samma sak hände idag, dvs. ingen ny data registrerades och OMXS30 verkar återigen korrupt. Jag börjar tro felet hör ihop med den mängden data jag försöker ladda hem för OMXS30 (jag tar fler dagar här än för övriga instrument) Dels verkar det logiskt redan nu, men har också gjort ett par olika varianter där jag tömmer data igen och testar ladda hem nytt med olika värden. Tar ju ganska lång tid så kan inte testa alla varianter men verkar fortfarande kunna höra ihop. Det finns väl egentligen två värde som är relevanta här, först har vi "spara dagar bakåt" i programmet anges intervallet 1-3000 men jag har sett några ställen på forumet där 4000 nämns som rekommenderat värde, så antar man minst kan gå dit iaf, sen huruvida det är nåt maxvärde eller bara en rekommendation vet jag inte. Som nummer två har vi ju sen "antal dagar att tanka hem" rimligtvis borde man väl köra upp till samma värde här också exempelvis 4000. Tidigare körde jag 7500, men också 4000 gav en omgång samma problem. Nästa försök tog jag 2000 vilket inte gav några synliga felaktigheter.

Comment

4000 kan man köra. Men kanske bäst att ta det i omgångar om datorn verkar lastas för hårt.

Comment

Diskussionen sammanstrålade i en annan tråd. Till de som stöter på denna se fortsättning på samma/liknande problem i http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4055

Comment

Working...
            X