Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med AND och grafer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med AND och grafer

    Hej
    Jag har fyra signaler som jag vill ska skapa en femte när de är sanna samtidigt
    Syntax: AND(AND(signal1,signal2),AND(signal3,signal4))

    I den bifogade bilden ser man tydligt att det finns tillfällen då alla signaler är sanna samtidigt, trots detta syns ingenting i RSI-fältet. Jag har provat med olika fält för utskriften, med draw() och även ersatt alla signaler ovan med 1, dvs AND(AND(1,1),AND(1,1)). Ingenting hjälper.

    Vad gör jag för fel?

    Mvh Andreas
    Attached Files

  • #2
    Ok, men om du kryssar för ritning i RSI-fältet i scripteditorn, fungerar det då?

    Comment


    • #3
      Hej!
      Nej, se bifogad fil där jag testar ett av de fördefinierade scripten.

      Jag har ibland upptäckt att om jag vill ha något utritat i kursstaplar-charten och det inte funkar, har jag bytt till analys 1 där det funkat och sedan tillbaka till kursstaplar och då dyker grafen upp.

      Jag testade denna manöver även här men det dyker inte upp några grafer i något av fönstren.

      Jag uppdaterade programvaran i förrgår em.

      Mvh Andreas
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Prova skalning 0-100 istället för automatisk.

        Comment


        • #5
          Ingen skillnad tyvärr...
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Det fungerar bra för mig. Kör du tex scriptet i intradag och ritar diagrammet i dagsstaplar?

            Edit: Jag kanske skulle titta på din bild först. Värdet blir 1 och kanske inte syns i diagrammet. Prova mult(add(1,1),25)
            Annars vet jag ej då det fungerar hos mig.
            Last edited by Henric; 2016-04-01, 09:44.

            Comment


            • #7
              Har du möjlighet att ringa in så kollar vi via TeamViewer.

              Comment


              • #8
                Hej!

                Ja det kan jag kanske göra, när och till vilket nummer?

                Bifogat har ni en annan variant. Här är det exakt samma kod och inställningar i de båda anslutna scripten (förutom färg och var de ska ritas, analys 1 och 2 respektive), det ena funkar det andra inte. Notera också den missade stapeln i den fungerade plotten.

                Finns det något annat sätt att läsa ut variabler från script än att plotta dem?
                Attached Files
                Last edited by andha219; 2016-04-01, 11:14. Anledning: Glömde en kommentar

                Comment


                • #9
                  Det kan ibland uppstå problem då diagram inte "refreshar". Exakt när och hur vet jag ej. Dessutom kan ritningen ibland inte fungerar vid riktigt komplicerade villkor. Du kan få ut värden genom diagram, analysbänken med extrakolumner och senaste värdet live med SetIniIf.

                  Edit: Ta hjälp av Rikard. Prova också att stänga diagrammet och öppna igen.

                  Comment


                  • #10
                    Skicka ett mail med ditt telnr så kan vi ringa upp, det går inte att ringa in till växeln efter kl 12.

                    Comment

                    Working...
                    X