Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LockAccounts failed - possible loss of data in GUI - code=0x8

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• LockAccounts failed - possible loss of data in GUI - code=0x8

17:23 LockAccounts failed - possible loss of data in GUI - code=0x8
    ----

Jag har fått ovanstående felkod i meddelandefönstret vid flera dagar den senaste tiden. Sökte i forumet men hittade inte riktigt något förklarande på den felkoden. Vad orsakar det och hur förebygger man det?

Kör version 2.9.0.20

Det är bara ett meddelande om att feed till arbetsytan kan ha tappat information. Oftast beror det på att man har många saker igång samtidigt i arbetsytan, tex realtidsupplösta diagram som tar mycket processkraft att uppdatera. Har du ändrat något i arbetsytan i samband med att det började larma?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Har du ändrat något i arbetsytan i samband med att det började larma?

Nej inte ändrat nåt, det är i princip bara order-dialogen och meddelanden som är öppna vid sidan av OMX daily-graf

Comment

Ok, kolla om deblog är full med störningar. Anslutit fler modeller eller script? Det skullu kunna vara skada i kursdatabasen också, kör komprimering för säkerhets skull.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Ok, kolla om deblog är full med störningar. Anslutit fler modeller eller script? Det skullu kunna vara skada i kursdatabasen också, kör komprimering för säkerhets skull.

Jag har också haft detta fel under några dagar. Jag skall testa att komprimera databasen som du säger.
          Har varken ändrat något script eller ordermodell under denna tid.
          MadMax

Comment

Hej
            Får samma fel i meddelande fältet:

10:15 LockAccounts failed - possible loss of data in GUI - code=0x8
            11:14 LockAccounts failed - possible loss of data in GUI - code=0x8

Dessa sammanfaller hos mig med manuellt registrerade ordrar går igenom.

Skumt..

Med vänlig hälsning
            Anders

Comment

Working...
            X