Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minnesproblem simulatorbänken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Minnesproblem simulatorbänken

    Hej!
    Jag får upp rutan med att körfilerna inte har sparats och som omber mig kontrollera diskutrymme mm. Jag har 171 Gb ledigt och enligt resursberäknaren behövs 22 Mb. Har provat starta om programmet + analyzer.exe enligt tips i andra trådar. Har även fräschat upp och komprimerat kursdatabasen. Några idéer?

    Mvh Andreas
    Attached Files

  • #2
    Hur många aktier och hur lång tid är det du försöker köra? Det kan vara någon enskild aktie vars data inte är komplett, eller någon aktie som tex blivit avnoterad. Vanligt med tex SCV-B eller någon Pref-aktie osv. Prova att minska ned antalet aktier eller tidsomfånget tills det går utan problem. Vi har också en dygnsskiftesbugg som orsakar samma problem efter midnatt fram till börsöppning, men då hjälper omstartproceduren.

    Comment


    • #3
      Hej!

      Tack för svar! Det är bara en Minilong OMX A20C, men det kanske inte finns data för den? Jag provade att lägga till några andra (A11-A17) men får samma resultat.
      Har även provat några olika längder på simuleringen, från en månad till ett år. Tankade hem kursdata igår (1000 dagar bakåt) och dessa instrument finns med i listan under Underhåll kursdatabaser.

      Mvh Andreas

      Comment


      • #4
        Ah, vi har inte data på alla minis, men det finns lite data på de som ligger i standardlistorna. Du kan alltid kolla i diagram, högerklicka och kryssa för ritning av köpkurs och säljkurs så ser du utvecklingen även om det inte finns några avslut.

        Comment


        • #5
          Nybörjarfråga: Standardlistorna?

          Comment


          • #6
            Jo, det ligger några standardlistor från emittenterna under Hjälp-menyn, tex BNP Paribas > Minifutures. Den kan man ladda ner så läggs alla de utvalda instrumenten upp automatiskt. Du når listan via Starta > Öppna listfönster > översta raden ligger senast uppdaterade lista.

            Comment


            • #7
              Tackar, toppensupport som vanligt!

              Comment

              Working...
              X