Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mandatory account check ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mandatory account check ?

Igår uppstod ett köpläge i Betsson, men NAT skickade inte ordern eftersom de belåningslimiter jag satt skulle förhindra detta. Helt ok. Idag kl 09:00 utlöses dock en ny signal, vilket var felaktigt (då den bara gällde igår). Direkt efter kommer meddelandet : "Mandatory acount check spärrar order för Bets b".
    Hur kommer detta sig? Varför utlöses ny köpsignal idag, och vad betyder meddelandet (det fanns pengar idag)? Kan en signal så att säga hänga kvar, i det fall en limit spärrade tidigare?

Ingen aning om hur scriptet ser ut. Men felkoden betyder att kontot inte är synkat med Nordnet, och därför spärras ordern. Precis vid öppning kan man få larm innan databasen är synkad med dagens data. Därför brukar vi rekommendera att man lägger in villkor i stil med:

samma_dag=eqv(int(date(),int(d))

så vet man att databastid och systemtid är på samma dag.

Comment

Ok. Så med "inte synkad" menade du att på något vis kan NAT db första sekunden så att säga hängt kvar i tron att vi fortfarande var igår, och därmed utlöstes köpsignalen på gårdagens data?

Comment

Japp, exakt så.

Comment

Ska det inte vara så här?
          samma_dag=eqv(int(date()),int(d))

Comment

Helt rätt! Dags att ta helg tror jag.....

Comment

Den här errorn har även jag börjat få på senaste tiden. Fusion spottar ur sig köpordrar varje eftermiddag vid stängning följt av en delete av ordern med mandatory account check.

Jag har som sagt aldrig haft den förut så är osäker på hur jag ska åtgärda problemet. Någon som har tips på lösning?
              Last edited by Silvius; 2017-05-11, 14:47.

Comment

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1642.17
                17:22 ORDER "(xk) Mandatory account check spärrar order för OMXS30" kurs

Here we go again...

Comment

Det verkar som att order försöker läggas på ett konto som inte finns längre. Kolla om något loggats i Starta > Loggade lokala ordertranaktioner. Men annars skulle jag tro att du har raderat ett testkonto som det fortfarande var kopplat Fusion-modeller på. I så fall kan du skapa kontot igen, ta bort kopplingarna och därefter radera kontot.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Det verkar som att order försöker läggas på ett konto som inte finns längre. Kolla om något loggats i Starta > Loggade lokala ordertranaktioner. Men annars skulle jag tro att du har raderat ett testkonto som det fortfarande var kopplat Fusion-modeller på. I så fall kan du skapa kontot igen, ta bort kopplingarna och därefter radera kontot.

Jag har av en händelse precis rensat bland mina testkonton men trodde inte att det var ett problem då jag har kopplat Fusion till ett annat testkonto som den också handlar på för närvarande utan problem.

Men är problemet då att Fusion tror att den ska handla på två konton men bara ett existerar? Räcker det då med att skapa ett konto, vilket som helst, och sedan koppla ifrån det eller hur säkerställer man att boten förstår att det är samma konto som det borttagna?

Comment

Skapa konton tills du ser båda kopplingarna, därefter koppla loss den som inte ska vara kvar. Då är det inga problem att radera kontot sedan.

Comment

Working...
                      X