Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel saldo visas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fel saldo visas

Hej, jag har nu under öppningstid (via Nordnets webbportal) omdisponerat saldot på mina robot-konton. Ändrat saldo på kontona syns inte i NAT.

När nytt automatiskt köp ska göras - tar NAT kontakt med Nordnet och kollar aktuellt saldo på kontot eller använder den sig av det saldo den har (vilket är felaktigt)?

Eller kollar NAT av saldot med jämna mellanrum alternativt måste jag starta om NAT för att saldoändringen ska slå igenom under pågående börsdag?

Hälsar Susanne

NAT kollar saldot då du begär det i scripten (dvs var 5:e sekund).
    mvh
    Bertil

Comment

Dvs även om inte saldot uppdateras i t ex orderläggningsrutan?

Jättebra i så fall :-)

Tack!!

Comment

Nja, kontot synkas med jämna mellanrum, men inte så ofta som varje scriptkörning. Det tar ett par timmar om ingen affär görs (då synkas det direkt), men du kan alltid starta om programmet och få aktuella värden direkt.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Nja, kontot synkas med jämna mellanrum, men inte så ofta som varje scriptkörning. Det tar ett par timmar om ingen affär görs (då synkas det direkt), men du kan alltid starta om programmet och få aktuella värden direkt.

Då man tittar på Portfolio(v) så utgår jag ifrån att innehavet scannas av var 5:e sekund. Då borde ju cash parametrarna scannas lika snabbt.
          Edit1: Om man blandar manuell och NAT handel så måste ju NAT ha aktuellt saldo. Du menar att även om man gör en manuell handel så uppdateras volym och saldo direkt i NAT annars så kan det dröja.
          Edit2. Du menar att NAT inte begär fräscha saldouppgifter från Nordnet men får det automatiskt antingen affären initierats manuellt eller av NAT.

mvh
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2016-05-26, 14:21.

Comment

Jo innehavet skannas var 5:e sek men inte hela kontot med allt vad det innebär, saldon, belåningsvärden etc.

Comment

Ok, tack! Då blir det omstart som gäller om förändringar görs under pågående börsdag

Trevlig helg!
              Hälsar Susanne

Comment

Alternativt om du får ett avslut i marknaden, så uppdateras rubbet direkt.

Comment

Working...
                X