Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Standardmodell insats

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Standardmodell insats

När jag kör Fusion (eller någon annan modell) på flera olika depåer med olika insats så ändrar jag värdet i Standardmodell insats genom att först byta depå och sen ändra värdet i Standardmodell insats och spara.
    Men om jag har valt och sparat -90 (90%) på en depå och byter depå där det skall vara -50 (50%) och skriver -50 och sparar så verkar det okej. Men om jag sen går tillbaks till den första depån så står det nu -50!
    Kan man inte ha olika insats på olika depåer om det är samma instrument?

Prova att använda insats robot(fält 32).

Comment

Stämmer, fält 32 är det enda fältet som är kontounikt.

Vill man kunna ange olika insats per konto behöver man ändra så att 32 används istället för fält 21 som idag.

Vi tänker inom kort modifiera ETP Link så att fält 32 används för ID. Därmed blir det möjligt att ange olika ID för samma underliggande per konto och därmed styra olika associerade ETPer. Det kan vara användbart om man vill handla olika strategier på olika konton där samma aktier används tex.

Comment

Innebär det att jag bara kan byta 21 mot 32 i scripten och använda minus för % alternativt ett fast belopp i kronor och ändra det för respektive depå?

Comment

Japp, det går fint! Och byta namn på fältet i ini-filen om du vill.

Comment

Tack, då kan jag pricka av att jag lärt mig något nytt även idag

Comment

Working...
            X