Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intradag uppdatering stannat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Intradag uppdatering stannat

Hej

Vill bara kolla av om det är någon som har fått uppdateringar på terminen och omx aktier sedan ca 09:06?
    Då stannade mina uppdateringar...
    Med vänlig hälsning
    Anders

Det är allmänt segt på Nordnet och Avanza, tar tid innan ordrar går igenom och makulerar man så kan den ligga kvar o sedan blir det dubbla ordrar, massa strul =)

Comment

Verkar fungera stabilt här i alla fall.

Comment

Har samma problem med 2,9,0,19 funkar när jag startade om programmet
        Håkan

Comment

Rikard, laddade ner G terminen från kundservicen i morse för att uppdatera de luckor som jag fick i diagrammet och då främst när det gäller volymen. Det visade sig att den nedladdade kursdatan hade luckor och vad jag förstår inte fungerat fullt ut. Har laddat ner kursdatan 2 ggr om för att vara på säkra sidan. Bifogar en bild som visar att mellan 09:02:20 till 09:05:20 så finns har feeden stannat/server inte loggat.

Vet mycket väl att det var en speciell dag igår, men då jag jag kör en del analyser som är volymbaserade, så haltar dessa ganska kraftigt när volym/pris inte kommer in och den volym som varit under stilleståndet kommer in som en klump post.

Om du har möjlighet att kolla på detta så vore det bra... om inte så är det inte hela världen

Med vänlig hälsning
          Anders
          Attached Files

Comment

Verkar som att det berodde på vilken server hos Nordnet man var kopplad till för tillfället igår. Kundservice hade en lucka på ca 3,5 minuter men verkar ha fungerat resten av dagen utan problem. Är utomlands just nu så lite struligt att flytta data från backupmaskinen just för tillfället.

Version 2.9.0.19 bör man uppdatera, den hade en del problem med HF-filtret.

Comment

Working...
            X