Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ScrPar(32)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ScrPar(32)

Tänkte att vara lite smart och använda ScrPar(32) i antalscripten (som även tittar på aktuellt konto), men det strular.
    Om man går in från Inställningar/Grunduppgifter för alla instrument/Indata Script och sätter antalet i ETP Link ID så slår det på alla konton.
    Trodde även att man först kunde ansluta scripten och sedan sätta antalet i ETP LInk ID, men det verkar inte funka.
    Jag har nog missuppfattat hur man skall använda ScrPar(32)
    Jag trodde att om man har två konton som triggar på samma ordermodell med samma antalscript att man kunde handla olika antal genom att sätta olika antal i ETP Link ID för respektive konto, men det är kanske en missuppfattning.

undrar
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2016-07-13, 10:42.

Du kan göra det i vilken ordning som helst, först värdet hamnar på alla konton, därefter kan man ändra för resp konto.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Du kan göra det i vilken ordning som helst, först värdet hamnar på alla konton, därefter kan man ändra för resp konto.

OK. Jag trodde att om man har två konton som triggar på samma ordermodell med samma antalscript att man kunde handla olika antal genom att sätta olika antal i ETP Link ID för respektive konto, men det är kanske en missuppfattning. Eller?

mvh
      Bertil

Comment

Alternativet för att uppfylla mina önskemål ovan är ju att dubblera ordermodellerna där den ena uppsättningen går mot ett antalscript och kopplas mot ett konto och den andra mot ett annat antalscript och kopplas mot ett annat konto.

mvh
        Bertil

Många ordermodeller blir det...

Comment

Jo, men visst kan du det! Sätt olika antal i fältet för resp konto. Om scriptet läser av fältet får det tag på unika värden för resp konto.

Comment

Jo, men visst kan du det! Sätt olika antal i fältet för resp konto. Om scriptet läser av fältet får det tag på unika värden för resp konto.

Trodde jag rätt då, men det misslyckades i praktiken då jag fick Zero volume. Något blev fel vet inte vad. Vågar inte experimentera mer skarpt.
            Om andra har erfarenheter av ScrPar(32) så fyll på denna tråd.
            mvh
            Bertil

Comment

Men hur ser antalscriptet ut? Kolla så att det verkligen läser av värdet.

Comment

Men hur ser antalscriptet ut? Kolla så att det verkligen läser av värdet.

I antalscriptet stod tidigare ScrPar(25). Jag ändrade bara till ScrPar(32) och skrev in antalet under ETP Link ID för resp konto.
                mvh
                Bertil

Comment

Ok, men då ska det fungera om du har ett antal i fält 32 under resp konto.

Comment

Working...
                  X