Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårddisken full.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hårddisken full.

    Hej
    Min Autotrader katalog har nu nått ca 80 gb i storlek och slukat hela utrymmet på min disk. Totalt 90 gb. VMWare fusion 8 på macbook pro. Tänkte inte på att klicka i komprimera databasen. Har raderat allt jag kan på disken utom programmet. Kryssa i komprimera databasen nu leder till felmeddelande. Likaså försöken till att kopiera. Har Skapat en ny disk med mer utrymme och nyinstallerat Autotrader på den. Kan jag få över mina inställningar så jag slipper göra om allt från början. De trådar jag läst i forumet bygger på att kopiera hela Autotrader katalogen och det lyckas jag inte med just nu.

    Om någon har förslag på lösning så tar jag tacksamt emot,

    Hälsningar,

    Per-Arne Brostedt

  • #2
    Ajdå, du samlar in rejält många instrument gissar jag?

    Ett sätt att lösa det är att tanka över datakatalogen till en extern disk, radera den från den fulla disken och starta om programet. Då skapas en tom databas och du kan läsa in det intradaydata du vill behålla från externa disken. Katalogen som ska flyttas är C:/programdata/autotraderbas/data

    Comment


    • #3
      Hej Rickard,
      Mitt i semestern för dig. Kan det vara så att de simuleringar jag gjort för att se hur fusion agerar kan ligga kvar och ta upp utrymme. I så fall, kan jag radera dem?

      Comment


      • #4
        Jag har en SSD disk som jag kan använda för det du föreslår.

        Comment


        • #5
          Datan kan jag ju tanka hem på nytt. Det vore skönt att få över arbetsytor, etp-länkar, etc. Scriptan tog jag över genom att kopiera script och order filer. 4 st enligt ditt inlägg i forumet.
          Skall prova att kopiera arbetsytor och listor.

          Comment


          • #6
            Aha, jo det är simuleringarna som tar space, de ligger under c:/programdata/autotraderbas/analyzer

            Bara att ta bort de du vill, eller rubbet men då får du skapa projektet i Analyzern igen.

            Comment


            • #7
              Jo, det där med simuleringar, efter en tid märkte man hur extremt mycket utrymme de tar Många simuleringar man gjort vill man ändå ha kvar en längre tid, av olika anledningar. Skulle man kunna tänka sig någon form av komprimering via NAT av dessa filer, de som man inte använt på säg 2m? Förvisso kan man lösa det genom att spara undan dem på en annan extern disk, som jag gör nu, men...

              Comment


              • #8
                Det är binärfilerna som tar mycket space och de går inte att komprimera speciellt mycket. Så flytta ut dem till en extern drive är bästa alternativet.

                Comment

                Working...
                X