Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur använder man AT i mobilen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hur använder man AT i mobilen?

Jag hittar bara info om SMS-larm till mobilen, men jag har både AT Bas och VPS Cloud och skulle önska använda programmet i min Android-mobil. Hur gör man då?

Logmein Ignition är perfekt för fjärrstyrning från mobil.

Www.logmein.com

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Logmein Ignition är perfekt för fjärrstyrning från mobil.

Www.logmein.com

Verkar funka jättedåligt. Kräver att jag ska ansluta till riktig dator (som inte funkar just nu) och verkar inte heller gratis :S

Comment

Jag använder TeamViewer för att komma åt min NAT. Funkar perfekt från både dator och Andoidtelefon och är gratis.

mvh
        Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Djeydjey Visa inlägg
          Verkar funka jättedåligt. Kräver att jag ska ansluta till riktig dator (som inte funkar just nu) och verkar inte heller gratis :S
          Nja men det går att installera på VPS så når du den från mobilen. Det kostar runt 250 kr om året tror jag.

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Jag använder TeamViewer för att komma åt min NAT. Funkar perfekt från både dator och Andoidtelefon och är gratis.

mvh
            Bertil
            Laddade ner appen. Men den verkar helt inställd på fjärrstyrning? Hur gör man sen?

Comment

Ursprungligen postat av Djeydjey Visa inlägg
              Laddade ner appen. Men den verkar helt inställd på fjärrstyrning? Hur gör man sen?
              Visst, det är ju fjärrstyrning. Man måste ju också ladda ner TeamViewer på den dator som har NAT. Man får då ett TeamViewer nummer samt lösenord som man anger i sin TeamViewer app i Androidtelefonen.

Jag drar nog igång TeamViewer 10-20 gånger i min Andriodtelefon varje dag.
              Skriver även ordermodeller och kör Simuleringar fjärrstyrt från telefonen.

Med vänlig hälsning
              Bertil

Comment

Cheers Bertil! Den bästa remote för mobil jag använt.

Comment

Jag använder också Teamviewer och är mycket nöjd med funktionaliteten jämfört med t ex Remote Desktop och andra fjärrstyrningsappar för Android telefon eller platta. Det blir en helt annan upplevelse med generisk zoom osv. Jag kopplar upp mig mot min stationära dator hemma som i sin tur är uppkopplad mot min VPS.

Comment

Working...
                  X