Hur skapar man den där knappen för VAP indikatorn? Finner inte instruktion för det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Snabbknapp?
Collapse
X
-
Vi hann inte få upp det YouTube-klippet idag, det kommer imorgon.
Annars är det enligt följande:
1. Kopiera det krypterade scriptet från Kalkylforskaren
2. Öppna Inställningar > Egen toolbar med fasta scriptmetoder
3. Välj knapplist 1 och markera en ledig plats
4. Klistra in scriptmassan
5. Välj ikonen vap24 från dropmenyn
6. Kryssa för Visa i diagram=dagskurser (ej intraday)
7. Visa som flagga urkryssat
8. Animera dagskurser utkryssat
9. Visa i område = Analys 2
10. Rita med penna = lämplig färg, vi har valt tjock orange
11. Skalning = 0-100
12. Sätt namn på knappen, tex V.A.P
13. Spara genom att klicka OK
14. Ladda om arbetsytan så ska knappen finnas med
15. Testa genom att öppna Analysområde 2 på ett diagram i dagsupplösning.
Observera att poängen sätts till 0 om det finns mindre än 1000 dagars EOD-historik eftersom det inte går att beräkna med mindre.
-
Min Predictive average toolbar vises inte som snabbknapp i menyen til venstre når jeg åpner diagram etter å ha kjørt kalkylforskaren. Må jeg legge den til manuellt? Kalkylforskaren funker som den skal.
Jag måste inte legge til manuellt før jeg re-installerte NAT.
Savner også endel andre verktøy.Last edited by Palgrave; 2017-11-22, 11:23.
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggMin Predictive average toolbar vises inte som snabbknapp i menyen til venstre når jeg åpner diagram etter å ha kjørt kalkylforskaren. Må jeg legge den til manuellt? Kalkylforskaren funker som den skal.
Jag måste inte legge til manuellt før jeg re-installerte NAT.
Savner også endel andre verktøy.
Men när jag installerat AutoTrader på min dator så saknas dessa snabbknappar och det går ej att välja dem i "Inställningar > Egen toolbar med fasta scriptmetoder" för där är alla fält blanka.
Jag har försökt att ominstallera AutoTrader men det har inte hjälpt (och ja jag har uppdaterat till PRO-versionen, det står även i programmet att det är PRO samt jag har Analysbänken).
Vad kan det vara för fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet är en programuppdatering som behövs för att knapplisten ska laddas ner.
Tack för hjälpen
Comment
Comment