Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem :

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem :

Rikard, jag exekverade den test av fear-greed som du satte upp i bänken idag. Satte start start 12 sep (abb, alfa, acto a, axfo, azn, betsb elux b, eric b, inve b) emot testkonto. Som jag tidigare sa (enligt kalkylforskaren) så resulterade det i 3 köp 0913 samt en sälj 0919. På min live NAT hände dock ingenting.
    Du hade idag förslaget att "kryssa ur max 1 sign per dag" för insatsscript. Tror du det kan lösa saken? Om jag öppnar orderlägning/auto så verkar fg modellen inte ligga dubbelt antal ivartfall.
    Finns det ngt annat som kan stoppa? Eller ska vi avvakta tills jag ser fler signaler som ej tas?

Nja, kommer inte på något mer förutom om det skulle vara så att du simulerat på data som du tankat ner i efterhand, dvs modellerna har inte haft samma data vid live-analysen? Det är ju verkligen konstigt också att licenskontrollen måste göras via mobiltelefon istället för den vanliga uppkopplingen. Gissar att det kan vara något hos din ISP som blockerar trafiken mot vår systemserver, dvs inte den vanliga webbtrafiken. Därför misslyckas licenskollen, det hänger ihop med att Analyzern inte heller vill starta utan att först gå via mobilen. Det kanske kan påverka även handeln på något sätt, men det känns långsökt.

Comment

Vad avser du med "blockerar licenskontroll emot vår systemserver"? Exakt vad är det jag ska fråga dem om att kontrollera isåfall? Ska uppgradera till win10 ikväll med.

Comment

Dessutom uppdaterade jag insatsbelopp i scriptet till feargread igår och tryckte på spara sedan. Borde den inte larmat om den saken då på morgonen, har jag för mig?

Comment

Ursprungligen postat av petpee Visa inlägg
          Vad avser du med "blockerar licenskontroll emot vår systemserver"? Exakt vad är det jag ska fråga dem om att kontrollera isåfall? Ska uppgradera till win10 ikväll med.
          Verkar som trafiken mot system.autostock.se blir blockerad via den vanliga ISPn, men däremot fungerar fritt via mobilen.

Ursprungligen postat av petpee Visa inlägg
          Dessutom uppdaterade jag insatsbelopp i scriptet till feargread igår och tryckte på spara sedan. Borde den inte larmat om den saken då på morgonen, har jag för mig?
          Jo, det tycker jag. Prova att koppla bort det från aktien, AAK eller vilken det nu var, och anslut till OMXS30 istället på samma konto.

Comment

Nu har jag uppdaterat till win10, och nu lyckades NAT faktiskt logga på korrekt med en gång till nordnetkontona (utan byte av nät emellan). Däremot noterar jag att det sker en liten fördröjning vid uppstart och det kom även meddelandet "systemövervakning omstart" en gång först.

Comment

Härligt, då var det något i Windows ändå som blockerade. Win 10 har fungerat utmärkt för nästan alla vi varit i kontakt med, men ett par saker är värda att göra för att optimera prestanda:

1. Gå in i Kontrollpanelen > Sekretess och stäng av alla onödiga bakgrundsappar, all feedback till Microsoft och annat som ligger i bakgrunden och slukar kapacitet.

2. Konfigurera Defender så att Autotrader har fri access, lägg även till katalogerna:

c:/program files(x86)/autotraderbas
              c:/programdata/autotraderbas

Dessa båda ska vara undantagna från virusscan för maximal prestanda.

3. Använd inga tredjeparts antivirusprogram - Defender är nu ett fullgott skydd i sig själv.

4. Vill man klämma ur det sista ur datorn kan man installera AVGs PC TuneUp och sätta denna i Turbo Mode, så stängs en hel del onödiga bakgrundsprocesser av och man får lite extra hjälpa att optimera Windows för snabbaste prestanda. Helt klart värt pengarna, kostar runt 250 kr/år och datorn blir påtagligt rappare.

Comment

Nej !!!

Nu startar jag om NAT nu ikväll, och vad händer. Jo skiten skriver "marknad öppen kurser startas upp". Därefter händer återigen ingenting. Dvs konton initieras inte. Imore så kom det ett systemövervakn meddelande om eventhantering omstart och då skedde anslutning. Nu kommer inte det, och ingen anslutning. Helt otroligt

Comment

Hm, går systemklockan rätt? Fungerar det via mobilen?

Comment

Ja mobilen funkar fortfarande just vid initiering av konton. Och det är ju lite konstigt att anslutningen faktiskt funkar förutsatt att det först kommer ett meddelande om "eventhantering omstart".i NAT.

Comment

Jag flyttade över va scriptet för feag g från en aktie till omxindex igårkväll, som du nämnde. Men, borde jag inte fått en signal om det då på morgonen, eller?

Comment

Verkar vara licenskollen som blockeras då hos din vanliga ISP. När den är satt via mobilen fungerar resten den dagen.

Larm kommer bara när scriptet först varit "falskt" och därefter sant. Så det blir inget larm varje dag, men däremot om du redigerar scriptet och klickar OK.

Comment

Varje morgon när jag nu startar så skriver NAT : "07:33 Initierar konton före kurser startas upp" och sedan en smärre fördröjning innan detta alltid kommer: "Systemövervakning Eventhantering omstartad 1000 ". Varför denna event?
                          För övrigt så lyckas NAT koppla upp sig mot depåerna, på egen hand, varje gång det stått event omstart. Ska det vara så? När jag startar analysbänken så verkar den med fråga efter licens, och det får den nu aldrig ta i om jag inte först byter nät till mob. Kan an lägga in en slags event omstart i den med, så försvann även det problemet?

Comment

Det kan vara att licenskontrollen alltid misslyckas mot din vanliga ISP (av outgrundlig anledning), och att watchdogen tolkar det som en felsituation och startar om eventhanteringen. Av samma anledning misslyckas Analyzern starta utan att först göra en lyckad licenskoll. Men du menar alltså att AT numera kan logga in själv utan att du först kopplar upp mobilen? Står det Autotrader Pro i programheadern?

Comment

Ja den loggar in nu, efter event med omstart, men inte analyzern. Jag körde trace enligt nedan och det verkar ju funka på ispn? [IMG]C:\Users\petpee\Downloads\trace.png[/IMG]

Comment

Working...
                              X