Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autotrader hänger sig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Autotrader hänger sig

Autotrader hänger sig ofta. Den fryser liksom om man byter arbetsyta. Att ha diagram med i simulering är inte att tänka på. Då slutar programmet att svara.

Min dator är kanske inte den bästa men det funkade för någon vecka sedan.

Autotrader hänger sig aldrig för mig, men å andra sidan byter jag aldrig arbetsyta utan har allting i samma arbetsyta. (Men oj vad den är seg då man skall scrolla...)
    Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

Det började för 1 vecka sedan. Funderar på att skaffa en ny dator. Måste vara en laptop för frugan lackar om jag släpar hem ett stort monster. Hade ett sådant förut men fick skeppa iväg det till sonens andra hem. Han är glad men jag sörjer djupt.

Comment

Hur hänger den sig? Startar om själv? Mitt under vanlig drift eller när du gör nåt speciellt? Vilken programversion är det?

Comment

Det är senaste version. Inget speciellt men som jag sa så kan jag inte få fram grafer till analyser.

Comment

Hänger sig menar jag att den liksom fryser ett ögonblick när jag växlar arbetsyta

Comment

Det är nog datorn som är svag. Har en tradingfri dag så jag tar en promenad till Mediamarkt.

Comment

Min Autotrader som körs på VPS har låst sig, utan automatisk omstart, två gånger den senaste veckan. Kan inte minnas att det har inträffat tidigare. Tittar jag i Utforskaren så är det 10GB ledigt med diskutrymme. CPU-lasten i Task Manager är inte speciellt stor. Den hinner komma ned till ungefär noll var femte sekund.

Programversion är 3.1.0.5 (11.0.0.31). Senaste Cumulative Update for Windows är KB4457127, som kördes 2018-09-24.

Efter manuell omstart så kommer allt igång som vanligt.

Dessa meddelanden från tidigare idag.
                08:57 Marknad öppen - kurser startas upp
                09:01 Kursdata feed stannat - försöker omstart
                09:04 Marknad öppen - kurser startas upp
                09:04 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 2000
                09:05 Kursdata feed stannat - försöker omstart
                09:08 Marknad öppen - kurser startas upp
                09:08 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 2000
                ...
                ...

Comment

Hur många instrument samlar du in?

Comment

Samlar in Index Sthlm och DAX, samt några av Nordnets Mini-future och Turbo för totalt fyra index-strategier.

Comment

Ok, så under 1000 instrument i alla fall? Du kan se antalet i Inställningar > Anpassa kursinsamling.

I så fall kan det vara en databasskada. Prova Starta > Underhåll kursdatabaser på disk > Komprimering. Kryssa för alla listor du använder.

Hjälper inte det så har vi en ny programuppdatering som klarar betydligt större transaktionsdatabas ifall den börjar bli stor. Kommer nog imorgon.

Comment

Totalt 15 instrument. ProgramData\AutoTraderBas är 2,59 GB.

Har kört komprimering nu, så får vi se.

Noterade denna för att rensa på disken, om det skulle bli nödvändigt.
                        http://autostock.se/vbulletin/showpo...4&postcount=16

Comment

Tror på full transaktionsdatabas i första hand. Hur många sekunder tar det att öppna Loggade lokala ordertransaktioner?

Comment

Antal rader i Loggade lokala ordertransaktioner är 1944. Det tar ca. 20 sekunder att öppna den.

Comment

Har lagt ut beta-versionen nu, programver 3.1.0.7 och DLL-version 11.0.0.34

Comment

Working...
                              X