Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnetstrul?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nordnetstrul?

Nordnet verkar sakna omsättning senaste dagarna på minilong OMX BNP 167.BNPs hemsida verkar dock finnas intradaydata.Är sådana fel vanliga?Jag bör kanske byta till annan minifut.Synpunkter.
    Med vänlig hälsning lordoffa.

Hej,
    att det inte finns någon eller är en låg omsättningen på en minifuture har ingen betydelse, det finns alltid ett köp och säljpris från emitenten (BNP).
    Det är nästan aldrig en annan kund/trader som du handlar med utan det blir emitenten som gör avsluten.

Comment

BNP slutar ställa säljkurs!!

Idag köpte jag BNP minilong OMX M5. Det fungerade på den första ordern sen försvann säljkurserna. Enligt Nordnet ansåg emitenten att instrumentet var överkört och slutadeställa priser?!
      Det betyder att jag inte kunde köpa det antal jag ville. Hur kan man hantera det i NAT?
      Väldigt oseriöst av en stor emitent som BNP att sluta ställa priser

Comment

De slutar ställa priser om kvoten för instrumentet är fylld. Det har med lagstadgad riskhantering att göra så sannolikt inget emittenterna själva hittat på. Vilken mini är det?
        Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-04, 10:06.

Comment

BNP minilong OMX M5

Comment

Ser på bnpp.se att den saknar säljkurs.

Comment

Hur kan man på något sätt säkra upp så att om man vid en köpsignal inte får det man vill köpa byter till annat instrument automatiskt?
              Eller vad händer om jag lägger till ett instrument och anger att båda skall köpa upp till 98%? Br
              Blir det då så att den som hinner först köper eller blir det fel på något sätt? Skulle det i det här fallet då ha blivit så att det första instrumentet köpte 30% tills det blev stopp och att det sen blev nästa instrument som fyllde på tills det totalt blev 98%?

Comment

Varje instrument har ju ett idnummer.
                Du kan ha ett triggerscript som är anslutet till flera instrument, men i triggerscriptet kan du ha villkor som gäller endast för ett specifikt idnummer.
                Du kan ju även i det instrumentspecifika villkoret skriva ner detta till en global variabel som du kan använda då triggerscriptet triggar för andra instrument.
                Exempel:
                O7AB=Ge(date(),2457737)
                O7AE=Lt(date(),2457799)
                villkor7A=And(And(O7AB,O7AE),eqv(crcid(),1158892836))

Här är villkoret att instrumentet skall vara terminen OMXS307A samtidigt som villkoren 07AB och 07AE skall vara uppfyllda ( de datum under vilka just denna termin skall handlas).

Du kan ju istället sätta villkor att läsa av portföljinnehavet för aktuellt instrument och lagra i en global variabel.
                Exempel:

SetGVarif(Portfolio(v),556,eqv(crcid(),1158892836),T)

Här läggs aktuellt portföljinnehav för instrumentet OMXS307A i den globala variabeln 556

Med vänlig hälsning
                Bertil

Edit1: Det fungerar även att lägga IDvillkor i antalsscriptet va) då man simulerar, men om man gör det vid skarp körning så kommer man ju att fylla Larmfönstret varje gång det sker en trigg fast antalet är 0 då antalscriptet inte är uppfyllt.

Edit2: Hur får man då reda på idnumret som tillhör ett specifikt instrument? Jag har tillverkat ett g) script som bara innehåller en rad: crcid ()
                Detta g) script väljer jag in som Scriptkolumn för extra information vid simulering. Vid varje avslut visas då aktuellt idnummer.
                Last edited by Bertil; 2017-01-04, 14:02.

Comment

Låter som ditt förslag skulle vara en lösning. Men för omständig. Så jag tror att min lösning blir istället att koppla tex 3 olika instrument med ungefär samma utväxling. Uppstår problemet igen att ett instrument är slutsåld så missar man bara 33%. Vid Den enskilda affären.

Comment

Hmm. Nu uppdateras inte terminen OMXS307A NAT. Index mm uppdateras i NAT och OMXS307A uppdateras på Nordnets web då man loggar in.
                    Verkar som API mot NAT är knas.
                    Med vänlig hälsning
                    Bertil

Edit: Startade om NAT och nu fungerar det. Konstigt har aldrig varit med om att bara vissa instrument uppdateras i NAT.
                    Last edited by Bertil; 2017-01-05, 09:09.

Comment

Jag var en av de som Nordnet plockade courtage felaktigt på. Fick följande meddelande i deras panel.

-------------------------------------------------------------------

Felaktigt draget courtage

Hej,

Vi har under onsdagen den 15 februari och torsdagen den 16 februari dragit felaktigt courtage på vissa produkter på Supermarket.

Vi ber om ursäkt för detta och jobbar på att lösa problemet. Återbetalning av felaktigt draget courtage kommer att ske under nästa vecka.

Du kan inte svara på detta meddelande.

Vänliga hälsningar,
                      Nordnet
                      -------------------------------------------------------------------

Nu är det som så att de makulerade dessa ordrar helt! Totalt drygt 60K på tre köpordrar och ungefär lika på sälj. Någon mer som har råkat ut för samma sak.
                      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

Working...
                      X