Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med data

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med data

    Jo, Det blev som bekant ett namnbyte rätt nyligen för Kind sdb. Och jag tror det är därför jag fått probem med dem i nat? Jag noterade en dag att det nu bara fanns kursdata bak tills mitten av december för den aktien. Så jag laddade ned ny historik, och då löstes det såg jag dagen efter. Men, döm av min förvåning när jag idag ser att exakt samma problem föreligger, igen. Vad pågår?

  • #2
    Vi flyttar över allt tidigare data under ID UNIB till det nya i kvällens upload till servern.

    Comment


    • #3
      Nu ligger datat på plats på ID=UNIB SDB

      Två splittar behöver läggas till också:

      20160104 faktor 8
      20050601 faktor 4

      Comment


      • #4
        Jag ser att den gamla aktien UNIB SDB fortfarande ligger kvar i min lista (men utan data i grafen numera). Borde inte nat ha uppdaterat det, så att den bara försvann eller (för ni har väl numera ngn slags kolla på listorna automatiskt), eller?

        Du menar alltså att jag bara ska uppdatera historiken för aktien kind sdb, sedan lägga in 2 splittar? Man behöver inte ändra ngt annat (typ id)?

        Comment


        • #5
          Gamla aktien ligger kvar, inget tas bort med automatik men däremot hittas nya aktier i huvudlistorna automatiskt. Men det är enkelt att klicka ENTER på UNIB och Radera.

          Den nya KIND skapas som nytt instrument med unikt ID hos Nordnet, men vi har alltså flyttat över den gamla datahistoriken så att man enkelt kan tanka ner den från servern. Splittarna behöver läggas in också, men du behöver inte ändra ID etc.

          Comment

          Working...
          X