Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Tackar, kolla inlägg #3931 i Raptortråden.

Comment

Kanske står längre ner i tråden, men kan jag koppla flera strategier på olika konton till samma instrument som handlas på "avslutskontot"? Alltså samma ETP-linknummer.

Comment

Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
        Kanske står längre ner i tråden, men kan jag koppla flera strategier på olika konton till samma instrument som handlas på "avslutskontot"? Alltså samma ETP-linknummer.
        Samma instrument funkar att köra mot olika konton, men du kan inte ha samma ETP-link-ID om du kör olika strategier eller olika antal mellan de fiktiva kontona. Tex Raptor;
        Testkonto1: 100st OMX som max
        Testkonto2: 150st OMX som max
        Då måste du ha olika IDn.

Men kör du från ett testkonto till flera skarpa så går det fint. Sorry om jag kanske förklarar snurrigt, men hoppas att du hänger med :-)

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
          Samma instrument funkar att köra mot olika konton, men du kan inte ha samma ETP-link-ID om du kör olika strategier eller olika antal mellan de fiktiva kontona. Tex Raptor;

Men kör du från ett testkonto till flera skarpa så går det fint. Sorry om jag kanske förklarar snurrigt, men hoppas att du hänger med :-)
          Tack för svar, jag förstår

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg

Hej!

Om jag får hänga med i frågan

Bara så jag förstår rätt.

Om jag, låt oss säga, kör Viper och W5 samtidigt. Båda har olika fiktivt konto men handlar ETP:er med ETP-link på samma skarpa konto hos Nordnet.

Kan jag då alltså inte använda samma ETP:er i båda strategierna , tex att i båda strategierna (på samma skarpa konto) handla "MINI L ABB NORDNET 02" med ETP-link?

Måste jag då välja tex "MINI L ABB NORDNET 01" för Viper och "MINI L ABB NORDNET 02" får W5?

Comment

Ursprungligen postat av MatteMutte Visa inlägg
              Hej!

Om jag får hänga med i frågan

Bara så jag förstår rätt.

Om jag, låt oss säga, kör Viper och W5 samtidigt. Båda har olika fiktivt konto men handlar ETP:er med ETP-link på samma skarpa konto hos Nordnet.

Kan jag då alltså inte använda samma ETP:er i båda strategierna , tex att i båda strategierna (på samma skarpa konto) handla "MINI L ABB NORDNET 02" med ETP-link?

Måste jag då välja tex "MINI L ABB NORDNET 01" för Viper och "MINI L ABB NORDNET 02" får W5?

Nej gör inte det. du ska välja två olika. Väljer du samma blir det problem i synkningen för ETP-link. Har provat och bränt mig.

Comment

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                Nej gör inte det. du ska välja två olika. Väljer du samma blir det problem i synkningen för ETP-link. Har provat och bränt mig.
                Tack så jättemycket för hjälpen!!

Hur skulle jag klara mig utan all hjälp jag fått här med mina frågor och funderingar 😀 Alla är verkligen grymma att hjälpa!

Comment

Ursprungligen postat av MatteMutte Visa inlägg
                  Tack så jättemycket för hjälpen!!

Hur skulle jag klara mig utan all hjälp jag fått här med mina frågor och funderingar 😀 Alla är verkligen grymma att hjälpa!
                  Snart är det du som hjälper till

Comment

ETP Link har fått en liten uppdatering som hjälper till att undvika onödiga "diskningar" av minifutures som råkade sakna kurs precis i scanning-ögonblicket. En lite utvecklad logik används nu för att hitta priserna, så att risken för problem minskar.

Uppdatera via Hjälp > Uppdatera ETP Link. Ingen återanslutning behövs.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      ETP Link har fått en liten uppdatering som hjälper till att undvika onödiga "diskningar" av minifutures som råkade sakna kurs precis i scanning-ögonblicket. En lite utvecklad logik används nu för att hitta priserna, så att risken för problem minskar.

Uppdatera via Hjälp > Uppdatera ETP Link. Ingen återanslutning behövs.

Tack för det. Detta fenomen har kostat mig en hel del, hoppas att slippa det i fortsättningen.

Comment

Om man råkar ha två olika mini kopplade till samma ID och aktien köps (W5Auto) så köptes ingen mini. Ska det vara så?

När man sedan frigör den ena minin och det fiktiva kontot har ett innehav, kommer etp-link då att korrigera detta senare?

Comment

Så kan det blir, om det skrivs från två håll till samma cell kan det bli knas.

Comment

Så kan det blir, om det skrivs från två håll till samma cell kan det bli knas.
                            Hur gör ETP-link nu då? Kommer den att se till att det blir lika många som på det fiktiva kontot?

Comment

Om unikt ID används så kommer den se till att matcha skarpa antalet mot det som finns på fiktiva kontot.

Comment

Om unikt ID används så kommer den se till att matcha skarpa antalet mot det som finns på fiktiva kontot.

Hur länge ska man behöva vänta? Nu finns det bara ett par med detta ID. Det finns 800 st på fiktiva kontot, men inga på det skarpa. Kan det vara något annat, eller ska jag agera manuellt?

Comment

Working...
                                X