Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VPS och Windows update

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• VPS och Windows update

Hej!

Hur är Windows Update konfigurerat från installation på VPS? Laddas de ner lokalt av VPS-leverantören och sen skickas ut till VMWare(?)-instanserna? Eller tas de från internet? Tänker mest på den månatliga transfer-quotan.

Lämpligt tillfälle att köra Updates är väl helger/kvällar/nätter då vissa kräver omstart?

Mvh
    Erik
    Last edited by Erik_H; 2017-01-22, 11:07.

Windows update är konfiggat på Win 2016 att köras automatiskt under inaktiva timmar.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Windows update är konfiggat på Win 2016 att köras automatiskt under inaktiva timmar.

Toppen, då vet jag. Nu lät jag den installera och starta om då jag ändå inte börjat köra igång AT än (väntar på nytt lösen från Nordnet).

Har ett felmeddelande som ligger uppe, men det kanske försvinner när jag loggat in i AT första gången?

Mvh
      Erik
      Attached Files

Comment

OK, hm, den felkoden betyder att flera instanser av processerna är igång samtidigt. Autotrader ligger i autostart-katalogen så du behöver inte starta manuellt. Starta om VPSen igen och låt den vara en minut eller liknande så ska inloggningsrutan komma upp automatiskt.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          OK, hm, den felkoden betyder att flera instanser av processerna är igång samtidigt. Autotrader ligger i autostart-katalogen så du behöver inte starta manuellt. Starta om VPSen igen och låt den vara en minut eller liknande så ska inloggningsrutan komma upp automatiskt.

Det funkade utmärkt, tack för hjälpen!
          /Erik

Comment

Working...
          X