Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långsamt underhåll av kursdatabas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Långsamt underhåll av kursdatabas

Hej,
    Att underhålla kursdatabasen på 123 instrument (large cap), tar 3 timmar!?
    Vad kan detta bero på? Jag har kollat antivirus och gjort alla möjliga undantag.

Det ska bara vara dagens kursdata som ska in, då jag har laddat in instrumenten sedan tidigare.
    Som nu, är det bara large cap som uppdateras, men hade velat uppdatera fler instrument.
    Finns ingen tid kvar av kvällen att köra mina beräkningar

Har Windows 10 Pro
    Intel Core i7-6700K, 4GHz, med 4 kärnor
    16 GB minne, snabbt
    1 TB SSD disk, M.2

Någon som har någon idé? Sökt på forumet, men inte riktigt funnit det jag söker.

Tack på förhand
    Hälsning /Tommy

Hej, hur många dagar hämtar du? Om du bara vill fylla dagens data, kryssa i Enskild dag och Ersätt befintlig så bör det laddas på någon halvminut eller liknande.

Comment

Hej, och tack!

Jo, jag hämtar (uppdaterar) för 3.500 dagar, men då data redan finns, ska den väl bara fylla på?
      Om jag minns rätt, läste jag någonstans att systemet känner av om data redan finns, och då bara fyller på saknad data? Det som tog tid, var att bygga tabellstrukturen? Men, den historiska strukturen finns sedan innan?

Likaså, när jag uppdaterat kursdatan, har jag inte valt "Ersätt befintlig data"?

Jag ska i dag välja "...enskild dag" efter börsens stängning

Tack
      Hälsning /Tommy

Comment

Aha, jo det tar lite tid att gå igenom och kolla om det finns data också, så ställ ner antal dagar till några få, eller ännu hellre bocka för bara "idag".

Comment

Working...
        X