Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autostock App

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Autostock App

Ursprungligen postat av Cikoria Visa inlägg
    Två korta:

1: Transaktioner märkta "T" i "In- och utgående ordertransaktioner" - är det skarpa affärer ackade av NordNet? Jag undrar eftersom jag inte ser några affärer för idag bland "Transaktioner och notor" på NNs websida, trots att Raptorn handlat? Saldot verkar dock stämma med de avslut som jag ser lokalt...
    Transaktioner på NN:s websida brukar inte redovisas förrän nästa dag. Du kan dock slå på antingen mejl eller SMS notifiering så får du info om avsluten omgående.

Ja de tar 2 kr per sms, men det räcker ju med att ha det påkopplat i början, för att verifiera att det kommit igång.

Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
    Tänk på att om du slår på SMS-notifiering så tar NN betalt för det - per SMS (om jag inte missminner mig).
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
      Tänk på att om du slår på SMS-notifiering så tar NN betalt för det - per SMS (om jag inte missminner mig).

Menar du att det kostar några kronor varje gång det sänds ett meddelande till Autostock-appen om att det blivit affär? Väl använda pengar i och för sig, förhöjer ju livskvalitén när det plingar till! Men kanske onödigt att ha meddelande på i en så handelsfrekventmodell som Raptor.

Är det någon skillnad i avgift beroende på om man väljer "Autostock e-larm" eller "app" eller "Hooya" (vad är det?) i AT?

Kan man ställa in så att larm bara ges i t.ex. Fusion och inte i Raptor, om jag inte vill ha för mycket pling i mobilen?
      Last edited by Peppepeppe; 2017-02-11, 16:16.

Comment

Nej, inte till appen, det är gratis med push. SMS vid avslut från Nordnet kostar däremot 2 kr/st.

Comment

Ang. Appen så får jag den inte att fungera. Är androidappen också funkis nu eller är det bara den till iphone dom är uppdaterad?

Comment

Båda apparna ska fungera, uppdatera om det inte funkar. Tänk på att byta ID efter uppdatering.

Comment

Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
              Menar du att det kostar några kronor varje gång det sänds ett meddelande till Autostock-appen om att det blivit affär? Väl använda pengar i och för sig, förhöjer ju livskvalitén när det plingar till! Men kanske onödigt att ha meddelande på i en så handelsfrekventmodell som Raptor.

Är det någon skillnad i avgift beroende på om man väljer "Autostock e-larm" eller "app" eller "Hooya" (vad är det?) i AT?

Kan man ställa in så att larm bara ges i t.ex. Fusion och inte i Raptor, om jag inte vill ha för mycket pling i mobilen?
              Jag testade appen och det funkar kanon på iPhone. Däremot så kan jag inte bläddra tillbaka och se historik i appen. Jag gick tillbaka till mitt tidigare sett. Jag har satt upp mail istället i NAT, sen har jag gjort så att den automatiskt sorterar ut mailet till en undermapp i inkorgen. Sedan har jag lagt till mailadressen som NAT skickar ifrån i VIP på telefonen. Då kommer jag att få notiser i telefonen och på min Apple Watch såfort något händer i min NAT. Funkar hur bra som helst, sedan kan jag bläddra tillbaka i mailen och kika vad som har gjorts. Mycket bättre tycker jag, än att få sms på avslut från NN som kostar pengar. Visserligen inte mycket pengar, men varje krona räknas ;-)

Comment

Autostock App

I den här tråden samlar vi frågor som handlar om de båda telefon-apparna (iPhone och Android).

Comment

Min app har fungerat hela tiden, fast på ett vad jag tror udda sätt. Jag får push till min iPhone, men i appen är det tomt? Eller är det så det är tänkt

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Jag testade appen och det funkar kanon på iPhone. Däremot så kan jag inte bläddra tillbaka och se historik i appen. Jag gick tillbaka till mitt tidigare sett. Jag har satt upp mail istället i NAT, sen har jag gjort så att den automatiskt sorterar ut mailet till en undermapp i inkorgen. Sedan har jag lagt till mailadressen som NAT skickar ifrån i VIP på telefonen. Då kommer jag att få notiser i telefonen och på min Apple Watch såfort något händer i min NAT. Funkar hur bra som helst, sedan kan jag bläddra tillbaka i mailen och kika vad som har gjorts. Mycket bättre tycker jag, än att få sms på avslut från NN som kostar pengar. Visserligen inte mycket pengar, men varje krona räknas ;-)
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

Jo det stämmer, man kan titta på tidigare push genom att swipa nedåt lver skörmen. I själva appen finns inget.

Comment

Är det någon som har provat AppleWatch och appen?

Comment

Funkar klockrent, men är sjukt beroendeframkallande, armen åker upp varje gång ett stort A visas i displayen.
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

Comment

Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                          Funkar klockrent, men är sjukt beroendeframkallande, armen åker upp varje gång ett stort A visas i displayen.

Det är inte mail utan autostock push?

Comment

Det är push, använder inte mail, får tillräckligt mycket ändå.
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

Hmmm bilden kom inte med?
                              Attached Files
                              Alf Johansson, alias
                              Börsapan

Comment

Working...
                              X