Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor kring Minifuturer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor kring Minifuturer

    Startar en ny tråd då jag inte hittade någon gammal, men lägg gärna gärna över den om det finns en relevant tråd sedan tidigare.

    Jag kör Minifuturer med häv runt två i Raptor. Jag undrar var jag kan se att futuren håller på att ta slut. Jag kan ju se om det inte finns några på utbudssidan men då är det ju lite sent. Jag vill veta i förväg. Extra viktigt i Raptor tänker jag, eftersom (i vissa fall) long-futurerna inte säljs förrän kort-futurerna köps. Var med om detta härom veckan.

    Och en fråga ang. BEST-futurer: Försäkringen mot gaps som ingår i dem, gäller det det vanliga gapet som ofta sker över natten eller är det ett gap som sker "förbi" "knock-kursen" på futuren? För om det är för det normala gapet över natten så verkar det ju väldigt bra, jag skulle våga ligga ganska mycket tyngre i positioner om man tog bort över-natten-risken, det är ju där de största rörelserna sker. Och slutligen: jag förmodar att man får med sig gap som sker i BEST-futurens rikting och att det bara är gap MOT BEST-futurens riktning som "försäkras bort". Har jag en BEST short så är det ju gapen uppåt som jag vill slippa!
    Last edited by Peppepeppe; 2017-02-22, 07:57.

  • #2
    Det går inte att se om en minifuture börjar bli slutsåld. Det är generellt bättre tillgång på minis med högre hävstång, men den bästa lösningen blir nog utökade ETP Link som själv kan välja en annan kandidat ifall en säljs slut alternativt om hävstången seglar iväg för mycket och en annan mini ligger närmare i önskat pris.

    Och mycket riktigt, gap-försäkringen gäller för "motgång", går det åt "rätt" håll får du nytta av rörelsen.

    Comment


    • #3
      Men gapet då? Gäller best-"försäkringen" för vanliga gap i tex omx över natt eller bara för gap förbi knockout nivån på futuren. Tänker kanske fel... Ligger hemma med feber så då blir det många frågor:-)

      Comment


      • #4
        Försäkringen ligger i gap förbi knock då emittenter sitter med hela positionen medan man själv bara förlorar den egna insatsen.

        Comment


        • #5
          Då är jag med. O stort tack för alla bra strategier. Och all spänning! (Jo Jo jag vet att det kommer tider som är sämre...)

          Comment

          Working...
          X