Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OBX og DAX futures

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• OBX og DAX futures

Vet ni om disse finnes i NAT?
    Nordnet skulle komme med en ny future for DAX, vet inte som det er klart ennå.

Jo, det går fint att lägga upp OBX-terminer.

DAX-futuren heter FDAX-F1 och kan läggas upp via Starta > Sök upp nya instrument > Alla index. Välj in terminen i valfri börslista, tex Index Övriga.

Comment

Det står at den er upplagt, men finner den ikke i listene mine.
      Vet du vilken liste den er i?

Comment

I vilken grupp hittar jag FDAX-F1 . Går den fortfarande att handla på nordnet? Går den även att handla i investeringsparkonto?
        Last edited by larry; 2018-08-28, 01:40.

Comment

FDAX-F1 är fördröjd 15 min fastän jag har realtid på Xetra aktier.
          mvh
          Bertil

Comment

Terminen har ett eget realtidsabonnemang tror jag.

Comment

Men B-IDX-DAXI då? Är iofs inte terminen, men den ingår i realtid i Autotrader Realtime-avtalet om jag inte har fattat fel?

Comment

Jo, index ingår i realtid.

Comment

När fdax-f1 är upplagt, i vilken listgrupp hittar jag den?

Comment

Den hamnar bland alla index, (Starta > Sök nya instrument > Index alla)

Har för mig att man först får lägga upp den och därefter välja in den i någon lista.

Comment

Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
                      I vilken grupp hittar jag FDAX-F1 . Går den fortfarande att handla på nordnet? Går den även att handla i investeringsparkonto?
                      Jag hittade inget svar på detta, men jag är också intresserad av det. Går det att handla FDAX och även FESX på ett ISK? Hur får man i så fall ihop det med ett valutakonto i EUR? Nån som vet?

Comment

Det finns inga valutakonton för ISK. I stället sker automatisk valutaväxling för transaktioner i andra valutor än SEK. Att ta i beräkningen är de dagliga avräkningarna för terminerna. Positivt terminsavräkning räknas som insättning till ISK.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Det finns inga valutakonton för ISK. I stället sker automatisk valutaväxling för transaktioner i andra valutor än SEK. Att ta i beräkningen är de dagliga avräkningarna för terminerna. Positivt terminsavräkning räknas som insättning till ISK.
                          Edit: Jag handlar bara omx-tetminen och vet ej hur andra index-terminer läggs upp. Någon annan får hjälpa med detta.

Comment

I dagsläget går det inte att handla DAX-terminen direkt hos Nordnet, men de undersöker möjligheterna.

Comment

Working...
                            X