Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Optimering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Optimering

Hej,

Tycker jag får skumma resultat från optimeringar numera. Till exempel så menar Autotrader på att det enbart finns 70 möjliga kombinationer för optimeringen nedan (se bild). Mina optimeringar får dessutom alltid sämre resultat än när jag "optimerat" för hand.

Är det jag som tänker fel eller vad är det som kan vara fel?
    Attached Files

velg stega förbockade samtidig. Da får du mange flere.
    Det er en bug i analzern så du bør slette alt i AutostockAnalyzer mellom hver kjøring.

Comment

Eller definera de som du vill stega samtidigt ett gruppnummer. De som stegas samtidigt ska väl ha lika många steg från minsta värde till högsta... eller? :-)

Edit: om du ska stega alla de parametrarna individuellt så kan du slå på några kannor kaffe och vänta en vecka eller två typ hehe ;-)
      Last edited by walle; 2017-05-13, 20:36.

Comment

Tack för svar! Fick till det nu! Blev lite för många kombinationer, tror jag drar ner lite på optimeringen hehe
        Last edited by Filipb; 2017-05-13, 21:30.

Comment

Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
          Tack för svar! Fick till det nu! Blev lite för många kombinationer, tror jag drar ner lite på optimeringen hehe
          Gött mos :-) Ett tips som jag fick ifrån ett webinar med Rickard och Nordnet är att optimera i större steg till att börja med för att sedan minska spannet och stegen. Alltså att börja med stega i 5 eller 10. Funkar inte alltid, det beror ju på vad det är för något man optimerar. Webinariet är hur som helst värt tiden tycker jag, och det finns i Nordnets Youtube-kanal. Går igenom rätt basic-grejer och det lärde iaf jag mig mycket på när jag precis hade börjat med NAT. Säger inte att du är nybörjare, bara att jag var det då :-) Så att det inte tolkas på fel sätt :-)

Comment

Absolut, Rikards videos är väldigt pedagogiska och bra

Comment

Blir ju nästan generad....haha

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Blir ju nästan generad....haha
                Nej nej, du ska vara nöjd över alla videos du, för du gör dom riktigt bra. :-)

Comment

Working...
                X