Min Autostock, som ligger på VPS, gick ned förra veckan och jag fick rådet av någon att ha koll på windowsuppdateringar eftersom de kan ställa till problem. En dum fråga, men skall jag göra något mer än att hålla koll på meddelande om förestående uppdateringar i min VPS? Måste jag in någonstans och själv kolla? Datorn hemma startar jag ju om ibland för att få uppdateringar etc., kan jag göra det med Windows på VPS:en också?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Underhåll av VPS
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggGenerellt är det inget speciellt med en VPS till skillnad från en "vanlig" dator. Slå på Windows Update så sköter sig resten själv.
Comment
-
-
Ursprungligen postat av Silvius Visa inläggJag har själv precis startat om min VPS efter uppdateringar och nu kopplar inte min Remote upp sig längre, jag får alltså ingen kontakt med VPSen. Några tankar om vad felet är?
Edit: Hoppade precis igång igen, skumt...
Comment
-
Jag startade manuellt WindowsUpdate på min VPS kring 09:15 i förmiddags. Nu är det omöjligt att logga in. Får samma felmeddelande i Remote Desktop Connection klientet på två olika Win10-datorer. "An internal error has occured".
Comment
-
Lösenord VPS
Min VPS säger att det är dags att byta lösenord.
Väljer Ctrl+Alt+End och change password.
Dock accepterar den inte mitt old password. Trots att det är detta jag alltid logga in med.
Har testat att skiva passwordet i Word pad på VPS, det ser ok ut.
Någon som har löst ett liknande problem?
Comment
Comment