Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Transaktioner av/på visar fel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Transaktioner av/på visar fel

    Kan man få funktionen 'Transaktioner av/på' att visa rätt avkastning på något sätt? Som det är nu så visar den sämre avkastning än vad som faktiskt är fallet! (Den verkar räkna på S istället för T enligt 'loggade lokala ordertransaktioner'...)

  • #2
    Vilket konto tittar du på?

    Comment


    • #3
      Förstår inte frågan riktigt. Jag tittar på det enda konto jag tradar från.

      När jag räknar ihop affärerna som gjorts i ett papper under en dag så visar grafen ofta en negativ avkastning istället för en positiv som egentligen är fallet... Den verkar räkna på S istället för T som det ser ut... Den ritar ut två gula och två blå punkter för varje köp-/säljtillfälle och den verkar välja fel värde av de två.
      Last edited by swedtraders; 2017-06-09, 10:48.

      Comment


      • #4
        Ok, det kan vara så. I så fall, prova att minska skillnaden i prisscripten.

        Comment


        • #5
          Jag kan givetvis ändra prisscripten så att skillnaden blir mindre framträdande, men felet är ju kvar ändå. Kör man en snabb strategi som jag gör så blir den nödvändiga prismarginalen en ganska stor del av edgen. Jag kan ju inte lägga ordrar utan marginal.

          Kanske en buggrättning i nästa version...!? :-)

          Är det förresten fler som märker av detta?

          Comment


          • #6
            För mig visas även makulerade ordrar som avslut. Hur får jag bort dem?
            "Nothing noble is done without risk." - André Gide

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av SalK Visa inlägg
              För mig visas även makulerade ordrar som avslut. Hur får jag bort dem?
              Var är bästa sätt att få avsluten från AT? Är det TRANS.dbf som gäller eller? Hoppas inte det för den filen är oerhört jobbig med mycket dubbletter och makulerade ordrar osv. Jag vill alltså kunna plocka avslut i en fil för att köra in i excel utan att behöva skriva in alla nivåer osv. själv.

              Undrar dessutom fortfarande ovanstående... Hur man får bort de makulerade ordrarna från charten när man trycker transaktioner av/på. Det man vill se är ju avslut.
              "Nothing noble is done without risk." - André Gide

              Comment


              • #8
                Enklast är att sortera fram det du vill ha i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner, markera och klippa ut och klistra in i Excel.

                Transaktionsindikationerna i diagram visar alla order, även de som bara skickats men inte gått till avslut. Möjligt att vi kan vidareutveckla till att endast visa T-orders tex.

                Comment


                • #9
                  Ahh, "Loggade lokala ordertransaktioner" va ju en bra grej... Tack! :-)

                  Ok, det känns riktigt konstigt för mig... Hoppas ni kan fixa den uppdateringen så snart som möjligt. Att visa något annat än T-orders känns inte relevant men om ni ser någon nytta med det så kanske man kan lägga valmöjlighet. Jättebra att funktionen finns redan men detta är en nödvändig fix enligt mig. Keep up the good work! :-)
                  "Nothing noble is done without risk." - André Gide

                  Comment


                  • #10
                    Håller helt med föregående talare. Endast T-order är det man vill se i avkastningskurvan om man måste välja, men för all del, man kan ha nytta av att se allt som hänt om man felsöker t.ex. så att kunna välja vad man vill se vore kanske bra ändå.

                    Comment


                    • #11
                      Blir svårt att se hur en strategi handlar på testkonto om man bara plottar T-order eftersom det bara finns M- och S-orders där, men en ställbar lösning borde ju inte vara omöjligt att bygga.

                      Comment


                      • #12
                        Ja det vore bra för som det är nu så visas min vinstkurva som att det går åt fel håll. Den visar en lönsam scalpingstrategi som olönsam och funktionen är tyvärr obrukbar i detta fall. Jag håller tummarna för en uppdatering! :-D

                        Comment

                        Working...
                        X