Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saknar script efter åtgärdat side-by-side fel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Saknar script efter åtgärdat side-by-side fel

Bakgrund
    Installerade för ett tag sedan Autodesk Revit 2018 varefter Autotrader började ge ett sk "sida-vid-sida" fel.
    Det visade sig vara ett fel som bottnade i c++ 2005 x86.
    Hursom, efter det att även c++ 2005 x64 installerats, så var båda mjukvarorna nöjd.

Problem
    Jag startade Autotrader och uppdaterade allt.
    Därefter upptäckte jag att inga av mina privata script syntes till i script-databasen.
    När jag kollar på ett instrument där ett av mina script borde triggat ser jag bara texten "unknown scriptname probably deleted".
    (se skärmdump)

Fråga
    Vad göra?

Tack, mvh /Niclas
    Attached Files
    Last edited by n_t; 2017-07-13, 20:54.

Har du avinstallerat AT först eller bara uppdaterat?

Comment

Det ser ut som på bilden om man råkar klicka på Radera istället för att kryssa ur Script anslutet. Då raderas scriptet men kopplingen sitter kvar och man får meddelandet att scriptet troligen är raderat. Har du någon backup kvar på installationen?

Comment

Stort tack för svar, så här i semestertider!

Bara uppdaterat, men först efter det att det fungerade igen.
        Dock har jag avinstallerat och installerat vs c++ 2005 x86 (för att AT skulle trivas) och vs c++ 2005 x64 (för att revit skulle trivas.)

Comment

Det såg ut på samma sätt för samtliga 11 script anslutna till ATCO B.
          Jag har nog tyvärr varit mindre bra på att göra backuper, är jag rädd.
          I värsta fall få jag börja snickra ihop script utifrån vad som finns i "Analyzer"-mappen och tidigare simuleringar/optimeringar.

Comment

Vad heter filen (scriptdatabasen?) som scripten ligger lagrade i?
            Det brukar gå att återskapa hyfsat mycket om filen är raderad. Är den överskriven kan det vara värre..

Comment

Scripten ligger i SCRIP.dbt och .dbf

Trist när man blir av med script.

Comment

Schemanläggning som kopierar C:\ProgramData\AutoTraderBas till tex iCloud Drive (som jag kör) eller OneDrive eller Google Drive. Inte fel att sätta upp det. Skulle kunna gå varje natt. Om det då skulle hända något så får man snabbt upp en tillfällig Autotrader. Givet att man driftar NAT själv och inte kör VPS. Men backup är aldrig fel, skönt när det går på automatik. Det var bara en liten instickare ang backup :-)

Comment

Working...
                X