Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel dialog i Analysbänken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fel dialog i Analysbänken

Hej,

Har gjort ett gäng tester, har fungerat fint tidigare.
    Sen så tidigare idag när jag skulle testa en ordermodell på ett bredare urval (large cap, istället för OMXS30) av instrument så gick det snett. Jag har alltså tidigare lyckats testa på OMXS30 utan problem

Jag körde igång en analysen på Large cap och allt gick bra, sen någon minut senare insåg jag att en av parametrarna i scriptet var fel och jag ville inte vänta färdigt hela analysen (Då det är ett bredare urval av instrument tar det lång tid), så jag klickade avbryt analys.
    Programmet tar några sekunder innan det agerar på dessa knappar så jag klickade frenetiskt ett antal gånger, vet inte om det hjälper att veta för att felsöka.

Sen så efter ett gäng sekunder så avslutade den analysen, jag gick in och ändrade koden i scriptet och allt är gjort på samma sätt som jag tidigare lyckats med.

Men så fort jag ska köra ordermodellen på large cap så fungerar det inte, jag kan alltså fortfarande köra på OMXS30. Men något annat urval av instrument, varesig large cap eller mid eller något annat fungerar. Då kommer dialogrutan upp som jag har bifogat i denna tråd.

Någon som har en aning om vad det är som spökar?
    Stort tack
    /Alex
    Attached Files

Jag skulle tro att den mest troliga orsaken är att det saknas data för ett eller flera instrument för vald period. Prova med att kör underhåll databaser.

Comment

Det kan vara olika orsaker, men de vanligaste är:

1. För många aktier i kombination med för lång testperiod, om alla dataserierna tillsammans blir större än 4GB slår vi i begränsningen med 32 bitarsmiljö. Det löser sig med 64-bitarsversionen som kommer. Prova att helt enkelt minska datumomfånget.

2. Hängning i bänken, kan hända ibland. För att åtgärda, stäng AT och stäng även Analyzer.exe i aktivitetsfältet. Starta om som vanligt, så fungerar det igen.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Det kan vara olika orsaker, men de vanligaste är:

1. För många aktier i kombination med för lång testperiod, om alla dataserierna tillsammans blir större än 4GB slår vi i begränsningen med 32 bitarsmiljö. Det löser sig med 64-bitarsversionen som kommer. Prova att helt enkelt minska datumomfånget.

2. Hängning i bänken, kan hända ibland. För att åtgärda, stäng AT och stäng även Analyzer.exe i aktivitetsfältet. Starta om som vanligt, så fungerar det igen.

Det kan vara som du skriver. Detta meddelande brukar dock komma om det fattas data för analysperioden. Det räcker att det fattas för ett instrument. Om analysen blir för tung brukar det komma ett meddelande i simulatorn och inte som pop-up.

Edit: Minskar man urvalet kanske man får det att fungera fastän körningen egentligen inte är för stor för Windows. Det jag menar är att det är bättre att först vara säker på att det inte fattas data för minst ett instrument i fall man vill man vill ha ett så stort urval som möjligt.
        Last edited by Henric; 2017-09-03, 14:33.

Comment

Stort tack för hjälpen, var datan på instrumenten som spökade. Även när jag hade data så ville den inte köra mer än 100st instrument samtidigt som ett analysprojekt.

Så inväntar med spänning på 64-bitars versionen! Kommer hjälpa stort!

Comment

Working...
          X