Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Komprimera databaser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Komprimera databaser

Görs en komprimering på all data eller för valda datum?

All data från markerade listor. Omfång har ingen betydelse vid komprimering.

Comment

Kommer komprimeringen att radera intradata för dagar med problem eller måste man titta i loggar och själv åtgärda. I fall den raderar måste det innebära att en komplett uppdatering måste göras efter en komprimering.

Comment

Det kan ev försvinna segment som är trasiga, så man gör klokt i att ladda hem några dagar med Ersätt befintligt bortkryssat så laddas endast data som saknas.

Det skrivs inget till gammalt data så här uppstår inga problem. Det är endast "just nu" som det kan uppstå, men det kan ju gå några dagar innan man ev upptäcker problem, så därför bra om man laddar några dagar bakåt efter komprimering.

Comment

ok,

Då gäller det att köra komprimering regelbundet följt av nedladdning för att var säker att det inte blir några hål.

Lite bakgrund till min fråga. Jag har samlat in data från USA-börserna och många instrument finns inte för nedladdning. Därför har jag inte komprimerat. Datakatalogen började bli lite väl sto r( 120 GB ).

Comment

Ah, ta backup på den. Du kan ju alltid bocka bort USA-listorna före komprimering.

Comment

Working...
            X