Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minilong Vix A1 C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Minilong Vix A1 C

Hej Rikard,

Har några frågor angående MINILONG VIX A1 C,

Förfaller detta instrument endast om barriären på 7.70 nås?

Har VIX underliggande till ovan någonsin legat under 7.70?

Hur mycket får man tillbaka om man idag köper på aktuell kurs 27.50 kr och VIX index 7.70 träffas och instrumentet förfaller?

Det är VIX-terminen som är underliggande så det blir en viss avbränningseffekt. Man kan se det som att VIX-minis alltid sjunker lite med tiden, så den kommer knockas förr eller senare.

Comment

Justeres barriären ved rullering av Terminen? Hvis inte, så blir den vel inte knockad förr eller senare?

Comment

Jag vet inte hur barriären, mm beräknas för vix-minifuturen. Däremot har den en bedrövlig utveckling över tid. Terminen baseras på optionspriser och nästan alltid kostar de nya kontrakten vid rullning mer en de som förfaller. Enligt artikeln i länken nedan ska man bara hålla instrument baserade på vix en eller två dagar. Kanske längre om den kortsiktiga vollan rör sig snabbt.

https://money.stackexchange.com/ques...-the-long-term

Jag trodde vollan skulle öka i oktober och jag håller själv en liten position i VXX (handlas i USA) som försöker spegla vix-index. Gjorde en snabb vinst men ligger nu i förlust. Någon som handlar vix och några bra insikter?

Comment

Tackar för Era svar,

Lurigt instrument att handla då man inte vet hur den beter sig. Är nog som du säger Henric att innehav i några få dagar gäller om vollan ökar framöver.

Comment

Håller med, högst några få dagar. VIX har en tendens att stiga rejält under en eller två dagar för att därefter falla ganska snabbt igen.

Comment

Working...
            X