Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP-link och long/short

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • ETP-link och long/short

    Hej, är ny o lite vilsen, men har spekulerat lite i en strategi som kan både gå long/sälja och short/cover, lite som med Raptor och köra med ETP link/auto select var min tanke.

    Men hur funkar det egentligen med short/cover i kombination med long/sell..? Tar strategin en long position så kan man väl inte korta parallellt...? Jag har förstått det som att ETP link trigger tolkar en säljsignal, så man får negativt innehav, att det är blankning som gäller och kickar då igång "ETP Link minishrt köp" modellen?

    Isåfall skulle väl inte short triggas om man har ett positivt saldo pga tidigare long köp som ligger kvar?

    Med risk att jag har missuppfattat det helt..

    Måste man ha två olika testkonton och köra long/sell i ena, och short/cover i andra, om man vill ha möjligheten att både kunna ha minishrt och minilong köpta samtidigt? (men kopplade till samma skarpa konto med link id osv)

    Tacksam för hjälp att komma på rätt köl

  • #2
    Yes du har fattat det korrekt. För att kunna ha minishrt och minilong samtidigt så behöver du två testkonton. Positionerna kanske nettar ut varandra, så det mest logiska hade väl kanske varit noll i innehav istället. Men du kanske viktar long högre än short I don’t know :-)

    Comment


    • #3
      Hehe nä storleken har ingen betydelse... :-P

      Men min tanke var att köra long + cover i dippen och sälja + shorta på toppen. Går det att lösa med enbart 2 script och ett enda innehav kanske..?

      Låt säga att man har 10 st i innehavet.. Och så detekteras en topp, man vill då sälja och köra vidare på short istället. Då säljer man 20 st så innehavet blir -10 .. borde då resultera i en sälj på 10 och en short på 10.. (?)

      Och sen vandrar kursen vidare ner i en dipp, innehavet är fortfarande -10 och då vill man köpa 20 st.. Cover på 10 st (-10 upp till 0) och long på 10.. Och så vidare. Ja det borde väl funka? Jag krånglar till det för mycket kanske...

      Comment


      • #4
        Det går finfint att göra så, men då måste du styra antalet och första traden kommer att antingen få 20 eller -20 i innehav. Du skulle kunna lägga en if-sats i slutet av ditt antalscript, typ if innehav = 0 returnera 10 annars returnera 20. Inget krångligt alls :-)

        Comment


        • #5
          Ja just! Fint, då får jag prova på att göra ett antalscript oxå, tackar.

          Comment

          Working...
          X