Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avinstallation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Avinstallation

    Hej, finns det en avinstallationsfil att tanka hem någonstans?
    Tänkte avinstallera autotrader då det har börjat strulat och hängt sig mycket på sistone, för att sedan installera det på nytt och hoppas att problemen är borta.
    Problemet är att genvägen inte kan hitta avinstallationsfilen och inte heller jag, jag lyckas heller inte avinstallera programmet från kontrollpanelen.

    Har provat installera programmet på nytt utan resultat.

    Även andra fungerande lösningar mottages tacksamt.

    Tack och bock.

  • #2
    http://Www.autostock.se/download/?FI...ninstaller.exe

    Comment


    • #3
      Tack! Nu fungerar det betydligt bättre igen. :-)

      Comment


      • #4
        Stjäl tråden. Har problem med Autotrader och vill ominstallera, men windows varna för virus i avinstallations filen.
        Attached Files
        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

        Comment


        • #5
          Rätt vanligt att WD eller annat antivirus blockerar osignerade installationsfiler. Får köra åtgärder och tillåta installationsfilen att köras och sedan köra den igen.

          Comment


          • #6
            Avinstallationsfilen är inte lika vanligt att användare kör, så den får automatiskt varningar. Den är helt ofarlig, och allt den gör är att radera katalogerna som Autotrader ligger i samt registernyckeln.

            Comment


            • #7
              Kör Win 10 och vill avinstallera. Har stängt brandväggen i windows defender men ändå klagar Microsoft edge på att det finns virus i avinstallationsfilen och jag kan inte köra filen. Vad göra?

              Edit: Hittade till slut alla ställen som behövde ändras. Microsoft har inte gjort det enkelt att kringå skyddet!
              Last edited by swedtraders; 2020-08-22, 19:15.

              Comment


              • #8
                Det är inte så vanligt att Defender protesterar, men som vi sagt så körs inte uninstaller-filen så ofta och då kan den tolkas som ett hot.

                Comment


                • #9
                  Lånar också tråden. Vill ominstallera pga olika märkliga buggar (språk inne i programmet,flytnivåer som inte visas etc). Min installation finns inte bland windows installerade appar (windows 11) konstigt nog. uninstaller.exe finns inte i under AutoTraderBas mappen. Hur går man tillväga?

                  Comment

                  Working...
                  X