Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två funderingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Två funderingar

    Två funderingar jag har:

    1. Finns det en begränsning över hur mycket information fönstret för meddelanden/larm kan visa? Ofta finns inga meddelanden om händelser från eftermiddagen trots att jag vet det borde finnas det.

    2. Ibland löser löser ett köpscript ut kopplat till en aktie och en order genomförs, men när jag tittar i diagrammet med samma script kopplat syns ingen signal. (dock kan det synas det vid andra tillfällen i diagrammet). Jag har kopplat av och på scripten är ganska säker på att det är samma version av script kopplat till diagrammet och ordermodellen. Någon som har tips på vad det kan beror på att signalen inte syns diagrammet men ger signal i ordermodellen, typ vanliga fel eller misstag?

  • #2
    1. Jag har för mig att det finns en begränsning men vet vara inte hur stor. Har själv upplevt att det går till en viss gräns.

    2. Dum fråga kanske, men är du säker på att du har valt samma konto i listan som du har kopplat scriptet emot? Om man inte var valt samma konto som det har skett transaktion på så visas inga köp eller sälj i diagrammen.

    Comment


    • #3
      2. Det beror givetvis på scripten. Generellt är det framförallt två saker som påverkar script kopplade till diagram. Portföljinformation som innehav och tidpunkt av affärer påverkas av faktiska avslut samt vilket konto scriptet är kopplat till. Om tex målinnehavet är nått kommer inte diagrammet att larma. För fullbordade staplar visas bara signaler vid utgången av stapeln. I skarpt läge kan signalen triggas när som helst i stapeln om man inte scriptat så att signaler bara ska ske vid utgången.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        2. Det beror givetvis på scripten. Generellt är det framförallt två saker som påverkar script kopplade till diagram. Portföljinformation som innehav och tidpunkt av affärer påverkas av faktiska avslut samt vilket konto scriptet är kopplat till. Om tex målinnehavet är nått kommer inte diagrammet att larma. För fullbordade staplar visas bara signaler vid utgången av stapeln. I skarpt läge kan signalen triggas när som helst i stapeln om man inte scriptat så att signaler bara ska ske vid utgången.
        Jo, om det är script som testar innehav eller tid kan jag förstå det kan bli avvikelse. Men om man kör ett script i 10 min upplösning så kan en period alltså vara t.ex. 9.58-10.07 när den görs i modellen men i diagrammen kan det vara att man inte får en signal får där är det fast perioder 9.00-9.09, 910-919 o.s.v.? Är det så jag ska tolka det?

        Comment


        • #5
          Nja. Perioderna är de samma. Bara det att värden just när stapeln är klar visas i diagrammet. Dvs det som händer däremellan ignoreras. Dock ska det gå att se signaler i stapeln som håller på och byggas. När den sedan är fullbordad visas signalen vid utgången av perioden.

          Edit: Det vet du kanske redan. Date() fungerar inte vid diagramritning mer än tiden just nu.
          Last edited by Henric; 2017-11-27, 21:50.

          Comment


          • #6
            Hm okej, för klura lite mer på det :P

            Comment

            Working...
            X