Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem vid orderläggning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem vid orderläggning

Hej,

Min Raptor har sen igår försökt vända den 10 grid långa positionen till en kort. Det går inte igenom några affärer utan det försöker hela tiden. Jag kör senaste programversionen och har uppdaterat/kopplat på nytt enligt instruktion senaste dagarna. Har kursfeed och ETP Link kopplar till rätt ETP:er.

Var börjar jag felsöka?

Mvh
    Erik

Felsökningsschema:

1. Kolla i Tradelog.txt som ligger i c:/programdata/autotraderbas vilken felkod som loggats:

ORDER_NOT_ENOUGH_MONEY = inte tillräckligt med pengar på kontot
    MIFID_ERROR = avtal för handel med den typen av instrument saknas
    MISSING_TRADABLE = fel ID eller Market ID

2. Om du får tex den sistnämnda har troligen uppläggningen av instrument gått snett trots programuppdateringen. Det kan bero på flera orsaker, men av någon anledning har i så fall uppläggning skett innan nya konfiggen fanns på plats, eller att programmet inte startades om så att den började gälla.

3. För att kolla om du fått dubletter:

Gå till Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument
    Leta upp instrumentet som misslyckades, tex:

MINI L OMX NORDNET 10

Finns det även en dublett som har Market ID i namnet inom parentes är det fel, ex:

MINI L OMX NORDNET 10(53)

4. För att åtgärda behöver man radera samtliga instrument som har dubletter. Radera även dubletterna.

Man kan klicka Radera i samma dialog, bekräfta med ENTER
    Därefter klicka ENTER igen för att radera nästa rad osv tills man är klar

5. Stäng programmet
    6. Kontrollera att nya konfiggen har laddats ned:

Öppna AutostockTrader.ini och leta upp avdelning

[Globalt]
    Det ska finnas en parameter SpecialNativeMarketsTreatment=53,54,55,57,61,62,63,64,65,66

någonstans i den sektionen. Annars har konfiggen inte laddats ned.

7. Om raden ovan finns, starta om Autotrader
    8. Lägg upp instrumenten på nytt
    9. Kontrollera åter att värden i Indata Script finns och lägg tillbaka om det saknas, tex ETP Check In och ETP ID.

10. Starta slutligen om igen för att initiera de nya instrumenten

Piece of cake!

Comment

Hej,

Råkade ut för MISSING_TRADABLE idag då Raptor "vaknade" igen..
      Följde guiden och lade till de båda minisarna som jag kopplat till Raptor.
      Så långt allt väl, ETP ID:n och orderscript hängde med, men dock försvann mitt innehav...
      Syns inte i orderdialogen för skarpa kontot. Inte heller om jag kör aktuellt innehav syns minisarna..
      På testkontot är OMXS30 på -XX vilket är korrekt eftersom den ska ligga kort en grid.
      Känns som att ETP Link kommer att köpa 1 grid kort imorgon bitti, men vad händer med de 10 grid långa?

/h

Comment

Hm, raderade du alla kopior av instrumenten? Därefter starta om AT och lägga upp på nytt.

Comment

Yesbox, konstigt att ETP ID:n och kopplade orderscript hängde med, men inte innehav...
          Ska jag prova igen?

/h

Comment

För info..

ETP Link fixade det ändå
            Sålde 10 grid långa och ligger nu 3 grid kort.
            Trust we must in ETP Link :P

/h

Comment

Working...
            X