Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Raptor?

Raptor har legat väl passiv länge nu? Nästan så man undrar om något gått fel?

Den ligger kvar i sin Long-position tills något av följande händer:

1. Shrt-signal triggas (4-dagars high mellan 29:3/30:e - 6:e i månaden där 29/30 beror på volatilitetsswitch - just nu 30:e

2. Positionen hamnar med vinst

Comment

re Raptor

Idag ligger min position i Raptor med vinst. Men den säljer inte, hur stämmer det Rikard, med vad du sa ovan?

Comment

Ligger den plus på testkontot? Hur många punkter över GAV?

Comment

Jaha nej den ligger plus i depån på nuvarande position. Det är alltså inte samma?

Comment

Det är testkontot som Raptor ”ser”. Vad som händer på skarpa kontot har den inte en aning om. Det är ofta så att en realiserad förlust på skarpa kontot i samband med minifuturebyte ser ut som en vinst när kursen svänger tillbaka, men i själva verket har man bara kommit tillbaka till noll. Därför är det alltid bäst att titta på testkontot.

Comment

re Raptor

Jag tittade på testkontot, och jag ligger på en mindre aggregerad förlust där. Du menar alltså att hela detta måste återtas innan Raptor stänger, i detta fall?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Den ligger kvar i sin Long-position tills något av följande händer:

1. Shrt-signal triggas (4-dagars high mellan 29:3/30:e - 6:e i månaden där 29/30 beror på volatilitetsswitch - just nu 30:e

2. Positionen hamnar med vinst

Det beror på vilket GAV man har. Har man kört efter simuleringen ligger den long med GAV runt 1630. Det har varit utdelningar sedan sista positionen togs. Det är dåligt för analysen, men i verkligheten blir den orealiserade förlusten mindre.

Comment

Mitt gav är enligt testkontot 1584,09 så nu med vinst igen. Borde den då inte sålt?

Comment

Det behöver vara minst 1 gridavstånd över GAV, samt kan vara momentumfiltret som "stretchar" griden.

Comment

Working...
                    X