Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan ej logga in på VPS efter 8 Maj update

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan ej logga in på VPS efter 8 Maj update

    Hej,

    Kan ej logga in på min VPS efter en säkerhetsupdatering den 8:e Maj. Tror att problemet är att min maskin har uppdateringen medan VPS:en inte har det.

    Här går att läsa om problemet:
    https://support.microsoft.com/en-us/...-march-13-2018

    Det står:
    "By default, after this update is installed, patched clients cannot communicate with unpatched servers. Use the interoperability matrix and group policy settings described in this article to enable an “allowed” configuration."

    Policy path: Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Credentials Delegation

    Förstår inte riktigt hur jag kan lösa detta problem, trots guiden eftersom jag inte hittar var man ska ändra inställningen. Tacksam för hjälp!

  • #2
    Hm, borde väl gå att logga in från en annan dator till VPSen i så fall och köra Windows Update där?

    Comment


    • #3
      Bra idé, det tänkte jag inte på ens på, det är ju givet att den inte är uppdaterad då.

      Har tyvärr bara en dator tillgänglig, så får försöka mecka vidare och i annat fall försöka få tag i en annan dator.

      Tack!

      Comment


      • #4
        Finns flera appar till telefoner också som hanterar Remote Desktop-fjärrstyrning.

        Comment


        • #5
          Kanon, får pröva det om jag inte får tag på en annan dator.

          Comment


          • #6
            Du bör kunna ändra i ditt register för att tillåta det äldre protokollet och på så sätt ansluta till din server. Men du kanske löste det på annat vis?

            Comment


            • #7
              Hej, inte hunnit fixa detta än då jag varit väldigt upptagen i veckan. Lyckligtvis så har allt rullat på utan problem, men känn olustigt att ej kunna logga in.

              Försökt med mobilen, funkar ej att ansluta. Hur kan jag tillåta protokollet via registry? Det enda jag hittat är att ändra

              HKEY_LOCAL_MACHINE > System > ControlSet001 > Control > Terminal Server

              och ändra fDenyTSConnections till 0, men detta funkar ej heller tyvärr. (Är ingen expert på datorer)

              Comment


              • #8
                Har löst sig nu

                Comment


                • #9
                  Hej
                  Kommer heller inte in på VPSen och när jag felsöker så får jag upp att Windows 10 home stöder inte fjärrskrivbord utan jag ska uppgradera till Windows 10 pro är det någon som vet?

                  Comment


                  • #10
                    Det är Win Update som behöver köras på servern innan krypteringen för fjärrskrivbordet stämmer med lokala datorn. Det görs normalt automatiskt nattetid, men om inte kan man tex prova att logga in från en annan dator eller smartphone och köra uppdateringen manuellt.

                    Comment


                    • #11
                      Ok ska kolla om jag reder ut det med telefonen är inte helt hundra på hur man gör

                      Comment


                      • #12
                        maila oss annars så kan vi logga in och köra uppdateringen.

                        Comment

                        Working...
                        X