Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"No Free Disk Space"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "No Free Disk Space"

    Har slut på diskutrymme och läste här:

    http://www.autostock.se/vbulletin/sh...=low+diskspace

    att jag måste utöka partitionen på C drive genom disk management. "Extend Volume" på C är dock ej möjligt då alternativet är grått. Gissar att ni måste ändra något från er ände?

    Tacksam för snabbt svar

    Mvh
    /Spoofer

  • #2
    Är det en VPS så måste vi ändra här. Prova annars att ta bort c:/programdata/autotraderbas/data och starta om. Då bildas en ny tom intradaydatabas och du kan ladda hem bara det nödvändiga, kanske 30 dagar. EOD-data finns ändå kvar i HIST.dbf.

    Comment


    • #3
      Det är en VPS och vill helts ej radera intradagshistorik då jag vill kunna simulera exakt som det varit live (verkar skilja sig lite tick här och där när man laddar ned i efterhand är min erfarenhet)

      Kan betala mer om jag behöver uppgradera något

      Comment


      • #4
        Trodde bara det fanns VPS? Alltså för remote desktop

        Comment


        • #5
          Aha, men simulera på en VPS är inte så lyckat, det skapas ganska stora filer under subkatalogen /Analyzer som tar plats. Du kan testa att radera allt utom xml-filerna där. Eller åtminstone kolla hur stor katalogen är.

          Comment


          • #6
            Kollade nu och Analyser mappen är bara 170mb, ej gjort stora simuleringar där, vill bara kunna se hur livetrading har gått i ett diagram. Därremot är data mappen 7gb. Kan ju säkert radera lite av denna data om jag vet vad för aktier varje fil relaterar till.. men känns fortfarande tight med utrymme givet att windows säkert tar 20gb eller liknande

            Comment


            • #7
              OK, men då är det bättre att döpa om /Data till tex /Dataold och starta om programmet så skapas en ny tom intradaydatabas. Därefter tankar man över bara det data man vill behålla via Starta > Underhåll kursdatabaser. Kryssa i alternativet Annan källa och ändra sökvägen till den omdöpta katalogen. Du kan ju tex ladda 4000 dagar från OMXS30 och bara kanske 10 dagar från ETPer och annat som inte behövs nån speciell historik till.

              När det är klart har du en ny betydligt mindre intradaydatas och kan radera den gamla.

              Comment


              • #8
                Det finns många ställen som du kan rensa. Börja med diskrensning, finns om du högerklickar på C: och kör på egenskaper. Win update hamstrar alltid som fasen.

                Comment


                • #9
                  Tack den lösningen funkade utmärkt. Alltid lika snabb och professionell service från dig Rickard, tack! EDIT: Ska köra diskrensning också, tack för tipset Walle.

                  Comment

                  Working...
                  X