Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Backup

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Backup

Jag vill spara undan en aktuell backup som inkluderar alla mina egna script, modeller och inställningar. Räcker det då att bara spara undan en kopia av biblioteket /Programdata/AutotraderBas/ ?
    Eller är det något annat man måste tänka på för att ha möjligheter att återvinna allt i händelse av en datorkrasch?

Bra ide! Allt ligger i den katalogen inkl undermappar så kopierar du hela den kan allt återskapas enkelt senare.

Comment

Om du har plats för det så går det att köra Disk2VHD till valfri plats, går även att skapa en retention. Jag har färdiga script för det om någon är intresserad? Då har du en ren kopia på hela OSet och kan boota upp den i princip vart som helst. Till och med på en laptop om du har en, installera Microsoft Hyper-V som är gratis och peka ut VHD-filen som hårddisk till den virtuella maskinen och tryck på play :-)

Edit: Jag har själv skapat och kört skripten för Disk2VHD för att kopiera mina on prem-servrar till en offsite-lagring via iSCSI inkapslat i en site-to-site VPN. Det är inte så avancerat som det låter, men det går att lagra vart som helst. Numera kör jag MABS (Microsoft Azure Backup Server) som fungerar smidigare och bättre för min egna del eftersom att jag har snapshots varje 30-min och en retention på 30-dagar. Går inte riktigt att göra det med Disk2VHD, men en daily backup går utmärkt med Disk2VHD, samt att skapa en automatik på det med Powershell eller CMD.
      Last edited by walle; 2019-01-01, 15:54.

Comment

Working...
      X