Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felmeddelande i NAT :

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Felmeddelande i NAT :

I morse hade jag bråttom och det tog tid att starta och ansluta för NAt till nnet depåerna. Jag startade om datorn, men glömde stänga ned nat helt först.
    När jag sedan startade om programmet så kommer följande fel upp (varit så hela dagen): Error: -1110, 85203, memo file corrupt. Alla fönster är tomma i systemet och inga nyheter eller meddelande/fel syns alls. Nat visar dock kontakt mot nnet och kan läsa av depåvärden. Den har exekverat affärer ändå under dagen.
    Vad göra?

Hjälper det att starta om igen?

Comment

re

Nej, samma fel återkommer då.

Comment

Ovan nämnda fel uppkommer alltså när det i uppstartsbilden även står "laddar arbetsyta".

Comment

Aha, då skulle det kunna vara arbetsytan i sig. Prova att döpa om filen startupwsp.xml som ligger i c:/programdata/autotraderbas

Starta upp och skapa en ny enkel arbetsyta och spara för uppstart. Starta om igen och se om felkoden försvunnit, då vet vi att det var där problemet låg. Om inte kan man alltid döpa tillbaka gamla filen.

En annan möjlig orsak är indexeringsfilerna. Ta bort alla filer som slutar på .cgp och .ntx och starta om.

Vilken program/DLL-version är det?

Comment

re

Jag döpte om den filen till OLD på slutet och startade om. Då startade nat utan fel, men det var alltså en tom skärm som kom upp då. Sedan tog jag den här filen från en säkerhetskopia av systemet och lade dit igen och startade om. Men, då kom ovan fel tillbaks igen.

Comment

Ok, då är det inte filen som arbetsytan lagras i gissar jag utan något av fönstren som ingår i ytan. Ett sätt är att starta upp utan arbetsyta och öppna fönster ett efter ett och se när felkoden dyker upp. Då får vi kanske nån ledtråd.

Comment

re

Jag kör dll version 11.0.0.34. Version 3.1.0.7 och exeversion 1.4.0.0.
                Jag tog bort filerna med de ändelserna men det hjälper inte.

Comment

Ok, prova att döpa om filen AutostockWindows.ini som lagrar fönsterpositioner etc. En ny skapas. Long shot, men den skulle kunna vara skadad.

Comment

re

Ja, det dyker upp en ruta med ovan felkoder när jag försöker öppna fönstret "Nyheter". Därefter blir det även konstigt om jag försöker öppna tex listan som innehåller index för stockholmsbörsen. Men om jag startar om nat så kan den listan öppnas utan problem.

Comment

re

Jag provade ändra den ini filen men det blir samma fel när "nyheter öppnas". Jag ser enbart en nyhet därefter i det fönstret och sedan tomt.

Comment

Har du möjlighet att bifoga en screenshot på hur det ser ut när felkoden kommer upp? Maila gärna urklipp från Deblog och Applogg om det finns något från idag i den filen så kan vi kanske se närmare var det hispar ur.

Comment

re

Om jag startar upp med tom arbetsyta och sedan öppnar nyheter så kommer först bifogad felruta och när jag tryckt ok så kommer bifogad arbetsyta upp.
                          Click image for larger version

Name:	FelKoder.jpg
Views:	1
Size:	16.3 KB
ID:	100480

Click image for larger version

Name:	TomArbytaEfter.jpg
Views:	1
Size:	79.0 KB
ID:	100481

Comment

Ok, CodeBase, då kan det vara News-filerna som är skadade. Ta bort alla som börjar på NEWS och starta om igen.

Comment

re

Ja vad bra, nu verkar det faktiskt fungera igen.

Comment

Working...
                              X