Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta bort ordermodell från instrument

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ta bort ordermodell från instrument

Jag har försökt aktivera Alpha Shark med ett testkonto med hjälp av den här instruktionsvideon men tror jag gjorde något fel.

Nu vill jag börja om men när jag försöker ta bort ordermodellerna från Alpha Shark och ETP-link så går det inte. På bilden står det t.ex.att det är 2 anslutna på t.ex. ETP link trigger, men de syns inte i listan till höger.

Se skärmbild.

Vad kan det bero på? Tack på förhand.
    Attached Files

Det är index (troligen) som ETP Link trigger är ansluten till, och dessa listas inte som handlingsbara instrument till höger, men - det går att klicka Frigör alla kopplingar ändå om du har testkontot valt i menyn > Verkställ. Då tas kopplingarna bort.

Alternativt, välj testkontot i menyn och högerklicka på resp index och välj Arbeta med anslutningar så kan du ta bort kopplingarna den vägen.

Comment

En relaterad fråga. Tillgängligt belopp för testkontot ändras hela tiden, utan att jag förstår varför.

T.ex. efter att jag frigjort kopplingarna startade jag om programmet och skapade ett nytt konto Alpha Shark 2 med 100 000 kr.

Innan jag aktiverat kopplingarna igen ändrades "tillgängligt belopp" på det kontot till ca 126 000.

Då skapade jag ytterligare ett nytt testkonto Alpha Shark 5 med saldo 1 000 000. Då fick det kontot helt plötsligt "250 464" att handla för och det tidigare kontot Alpha Shark 2 fick "att handla för "1 027 587" utan att jag ändrat något på det?

Förstår inte varför tillgängligt belopp hoppar sådär på nya konton utan handel. Är det en bugg, eller har jag missat något?

Se skärmbild.
      Attached Files

Comment

Starta om programmet så synkas värdena igen, men tänk på att de också påverkas av öppna positioner på resp konto.

Comment

frigöra alla minisar?

har utstoppade och en massa turbos och minisar kopplade och vill rensa upp och sätta in nya hur frikopplar man allt och gör om lättast?

Comment

Ursprungligen postat av mieklund Visa inlägg
            har utstoppade och en massa turbos och minisar kopplade och vill rensa upp och sätta in nya hur frikopplar man allt och gör om lättast?
            Om det är många så föredrar jag att göra det via orderdialogen. Välj konto uppe i listen, öppna orderdiologen, välj Anpassa automatisk orderläggning, markera tex ETP-link minilong köp, Välj Anslut flera modeller i taget, bocka i tex ETP-link minilong sälj, kryssa i Visa enbart anslutna instrument. I listan till höger finns nu alla de anslutna instrumenten mot det valda kontot och mot ETP-link minilong köp/sälj. Kryssa ur de som du inte vill ha kvar och om du samtidigt vill kryssa i nya som du vill ha så hoppa över steget ’Visa enbart anslutna instrument’ så kan du kryssa i de som du vill ha. Glöm inte att kryssa ur Lämna redan anslutna orörda vid Verkställ. Sen är det bara att göra om för ETP-link minishort köp/sälj.

Hojta om du inte hänger med eller inte hittar. :-)

Comment

Senaste programversionen (DLL 12.0.0.02) räcker att klicka ENTER på instrumentet > Radera, så tas även alla script- och ordermodellkopplingar till det instrumentet bort.

Comment

Working...
              X