Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet OMX Minis kursdata

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nordnet OMX Minis kursdata

Jag är helt ny i Autotrader så detta kanske är en dum fråga:
    När jag laddar ner kursdata för en mini future på Nordnet market, t.ex MINI L OMX NORDNET 84 så verkar det inte komma någon data. Den tankar ner något för det tar lite tid men tittar jag på instrumentet i ett diagram så finns ingen historisk data med.

Sparar ni historisk data för alla instrument på Nordnet markets?

Det beror hur tätt avsluten kommer. Minisar som handlas sällen kan ha flera dagar mellan avsluten. När man handlar minisar är det köp- och säljkursen som är det viktiga. Trigga aldrig automatisk handel med minisar med villkor för closekursen(senast betalt). Vill de se hur värdet på minisen utvecklas över tid går det att högerklicka på diagrammet och välja rita köp- och/eller säljkurs(ej lämpligt för dagskurser).

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Det beror hur tätt avsluten kommer. Minisar som handlas sällen kan ha flera dagar mellan avsluten. När man handlar minisar är det köp- och säljkursen som är det viktiga. Trigga aldrig automatisk handel med minisar med villkor för closekursen(senast betalt). Vill de se hur värdet på minisen utvecklas över tid går det att högerklicka på diagrammet och välja rita köp- och/eller säljkurs(ej lämpligt för dagskurser).
      Jag har provat att titta på köp/säljkurser också, men det är helt tomt i diagrammet historiskt. Vad gör jag för fel?

Comment

Jag vet ej. Kan den vara knockad eller slutsåld. Är det samma för alla?

Edit: Såg själv att det inte fanns någon historik. Generellt behöver man ingen historik för minisar. Räcker att man samlar in när man handlar. Det är utvecklingen för underliggande som styr.
        Last edited by Henric; 2019-03-14, 16:11.

Comment

Vi samlar inte historik på minis, det tar alldeles för stor plats på servrarna. Det man samlar in själv löpande ligger kvar på disk så man kan titta på det senare.

Comment

Ja det är samma för alla. Den är inte knockad, jag får uppdateringar i diagrammet i realtid, men historisk data saknas även om jag laddat ner den.

Laddar jag ner historisk data av en aktie på LargeCap listan så uppdateras motsvarande diagram snyggt och prydligt, men inte med instrument från Nordnet Markets.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Vi samlar inte historik på minis, det tar alldeles för stor plats på servrarna. Det man samlar in själv löpande ligger kvar på disk så man kan titta på det senare.
              Vilka instrument samlar ni historik på? Finns det något sätt att se det i programmet? Är det bara aktier och inga ETPer alls?

Comment

Working...
              X