Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAT kraschar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• NAT kraschar

Jag kör nu senaste ver av NAT. Ikväll stängde jag ned programmet, men öppnade sedan igen. Då var Largecap listan blank för många aktier, sedan startade NAT om automatiskt. Samma problem, när jag klickade på listan så startade det om igen. Tredje gången så startade det problemfritt. Vad händer?

Dessutom tar det ovanligt lång tid för nyhetsfönstret att uppdatera sig har jag märkt, man ser tom en grön list och får vänta typ 5-10s på det. Så var det inte innan.

Tjena,
    Jag har samma problem!

Comment

Nyhetsfönstret populeras sekventiellt nu för att undvika choke i minnet på maskiner med lite RAM. Men listorna ska ju öppnas utan problem, men om det funkar med omstart nu efter ominitiering tror jag inte något problem ligger kvar.

Comment

vad tror du om att nat inte pushar till mobilen då?

Comment

Är det from uppdateringen nu alltså? iPhone eller Android?

Det vanligaste är att appen inte har push-tillstånd i telefonen.

Comment

re

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Nyhetsfönstret populeras sekventiellt nu för att undvika choke i minnet på maskiner med lite RAM. Men listorna ska ju öppnas utan problem, men om det funkar med omstart nu efter ominitiering tror jag inte något problem ligger kvar.
            Det konstiga är att detta inte tycks inträffa direkt när jag startar datorn på morgonen. Sedan tycks det fungera utmärkt under dagen. Men, i det fall jag stänger ned NAT på kvällen och sedan startar upp igen lite senare, då har ovan problem inträffat. Sedan uppgraderingen.

Comment

Blank lista alltså? Inga felkoder som dyker upp?

Comment

Provade precis nu med en installation som varit igång hela dagen, stängde den och väntade 20 min så att senaste tidstämpel på allt är minst 900 sek gammalt. (gräns för backfill). Starta om igen och allt ser normalt ut.

Comment

Working...
                X