Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Order_ticksize_error

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Order_ticksize_error

Hej!

Jag har en strategi som två dar i rad har försökt köpa Öresund, men misslyckats. Följande loggas i TRADELOG:

*--> 2019-04-24 10:44:18.138 ---
    No orders to cancel
    *--> 2019-04-24 10:44:18.158 Sent order ---
    identifier=863&market_id=11&price=130.2500&volume=3&side=buy&currency=SEK

*--> 2019-04-24 10:44:18.218 Order response ---
    sent orderid=179305265,res=ORDER_TICKSIZE_ERROR,ostate=DELETED,astate=INS_FAIL,accnt=14445845

Vad betyder ORDER_TICKSIZE_ERROR?

Du behöver avrunda till tiotal på ören, dvs 130.30 eller 130.20 istället för 130.25

Comment

Ok, tackar!

Jag använde vl) Aktuell Säljkurs +0,25%
      ...utan att tänka efter

Comment

Det ska fungera om du har med roundprice i scriptet:

i1(
        roundprice(mult(s,1.0025))
        )

Annars kan det vara så att aktien har en gammal ticksize-tabell. För att fixa det, klicka ENTER och Radera aktien. Starta om AT och lägg upp den på nytt så laddas aktuell tabell.

Comment

Japp, funkar nu efter "nyuppläggning" av aktien.
          vl-scriptet avrundade med roundprice, så det måste ha varit en inaktuell ticksize-tabell.

Comment

Hej,

jag får ofta samma fel ofta.
            Jag skulle vilja ladda om alla aktier. Går det att fixa på något vis utan att göra en och en?

Comment

Kör en listsökning i Starta > Sök nya instrument. Välj land, lista och marknadsplats. Sök upp så att allt visas. Klicka Bocka för alla och kryssa ur "Lämna redan upplagda orörda". Lägg upp så skrivs alla över med nytt data. Upprepa för övriga listor.

Comment

Hej,

låter bra, vill dubbelkolla att aktien får samma crid som tidigare, så att befintliga strategier med innehav inte påverkas?

Comment

CRCID påverkas inte, det ligger fast. Det är bara tabellerna för ticksize och ev market ID som uppdateras.

Comment

Working...
                  X