Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet har problem med bokning av derivat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nordnet har problem med bokning av derivat

Alla har fått följande meddelande från Nordnet:

Problem med bokning av derivat från igår

Hej,

Igår hade vi problem med bokningen av derivat, vilket gör att du inte kan se gårdagens affärer i dessa instrument. Problemet påverkar även den dagliga avräkningen. Vi jobbar på att lösa detta så snart som möjligt.

Om du har några frågor kontakta våra mäklare på telefon 010-583 31 00.

Vänligen,
    Nordnet

På en depå blankade jag igår x terminer. Eftersom detta inte registrerats korrekt av Nordnet så blankade min strategi idag ytterligare x terminer.
    Att Nordnet skickar felaktig info om depåvärdet till AT som handlar på detta kanske de inte vill kännas vid, men affären skulle aldrig kunnat ske då aktuellt depåvärde inte klarar säkerhetskravet för blankning av 2x terminer.

Har inte ni andra fått knasaffärer av NAT pga att Nordnet inte registrerat derivataffärer från igår?

Undrar
    Bertil

Comment

Min låg i positon och beräkningarna skedde korrekt vid ny position på morgonen.

Comment

Utöver att Nordnet inte registrerat gårdagens avslut korrekt så görs knasberäkningar på min vanliga handelsdepå. Blankade terminer tas upp till sitt fulla värde som långa. Suck.

Henric, vilken typ av derivat var utan problem?

mvh
        Bertil

Comment

omx-terminen.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
            omx-terminen.
            Problemen är bara om man hade något avslut igår. Det hade du antagligen inte eftersom allt verkar OK.
            mvh
            Bertil

Comment

Precis. låg i position. Jag såg att positionerna från igår inte har registrerats på en annan depå.

Comment

Så här räknar Nordnet idag. Om det bara vore rätt...

mvh
                Bertil
                Attached Files

Comment

Nice. Det skulle de flesta vara nöjda med.

Comment

Suck och dubbelpuh!
                    Eftersom Nordnet hade felaktiga depåvärden så blankade som sagt NAT igår vilket ledde till negativt depåvärde. Då NAT idag gjorde cover så gick inte det utan fick ringa mäklare och ta bort order manuellt.
                    Konstigt nog gick det inte att göra cover på två andra depåer heller.

Fråga till Rikard: Om NAT låser sig på en depå så skall väl andra depåer inte påverkas?
                    Skall kolla i Tradelog.
                    mvh
                    Bertil

Comment

Det verkar ha varit priset i ordern som inte var tillräckligt, de hamnade On Market så inga fel där.

Comment

Working...
                      X