Jag lade till bifogad amerikansk etf, men den vill inte ta in kurser till nat, varför? Jag ser dock data för den om jag söker upp den via nordnets webb och jag kan handla den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kursdata ?
Collapse
X
-
Jag provade att lägga upp samma ETF och fick kurser direkt. Får du live-priser på andra USA-ETFer i listan Nytillkomna ETFer USA?
Det kan ju i princip vara att USA-feeden inte är aktiverad hos Nordnet under Inställningar > Mina avtal och abonnemang > Kursinformation.
Om du aktiverar där behövs en omstart för att AT ska få napp på feeden.
-
re
Nej SJB funkade inte heller. Dessutom var Aktier Nasdaq 100 listan helt tom i sitt fönster. Men nu noterade jag att kursinsamlingen inte var markerad (på) för Aktier Nasdaq 100. Efter att jag markerat även den så populerades listan när jag visade den. Så det kanske kickar igång i eftermiddag då?
Comment
-
Om det är en äldre installation kan det vara gamla identifiers som ligger i databasen. Sök om Nasdaq 100-listan och bocka ur "Lämna redan upplagda orörda", så är du säker på att ha aktuella IDn på de aktierna. Då borde det kicka igång i eftermiddag. Blev feeden verkligen aktiverad hos Nordnet? Den nyupplagda ETFen borde ju absolut kickat igång direkt.
Comment
-
re
Ok bra, nu ser jag att det flödar in kurser. Jag ser dock att om jag öppnar nasdaq100 listan (gammal) så fungerar de flesta, men inte ett fåtal där det bara står ett gammalt datum och inget nytt flöde.
Hur kommer det sig, jag måste alltså ta bort dessa få och lägga dit dem igen?
Comment
-
DAX inget
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggI standardfeeden Autotrader Realtime ingår kurser för NasdaqOMXs nordenbörser, DAX-index samt en del annat men inte Oslo och Nordamerika.
Har testat standardprocedurer såsom "komprimera databas" etc. nåt annat tips på vad man borde kolla?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHej! Låter som att du kanske kör på gamla tickern. Vilken programversion har du? Borde hjälpa att uppdatera, låta programmet vara igång några minuter och därefter starta om så att senaste konfiggen hinner laddas ner och börja gälla.
Comment
Comment