Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mysko fel ABB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mysko fel ABB

Jag noterade just att när jag klickar upp chartet för ABB så ser jag ingenting alls i chartet om jag väljer valfri intradagsupplösning, oavsett tidsläng bakåt.
    Om jag går över till dagsupplösning så ser jag dock staplarna, men det är fel nivåer. Om jag tittar i listan för ABB så ser jag dagens datum, men det är fel kurser som visas.
    Vad är det som händer här?!

Låter som antingen överfull intradaydatabas eller trasigt segment. Lösningen på båda är komprimering, men kolla först hur många dagars max omfång det står i Inställningar > Egenskaper för hela programmet. Ändra till 6000 om det inte redan står där. Gå sedan till Starta > Underhåll kursdatabaser, klicka på Insamlingsurval så markeras samma listor som är valda i live-insamlingen. Kryssa i Komprimera och verkställ. När det är klart ska det gå att kadda hem ev saknat data som vanligt igen.

Comment

re

Jag ändrade från 4 till 6000 dagar och gjorde det andra med. Men efter att ha laddat hem ABB igen så ser jag fortfarande ingenting i diagrammet för just den aktien.

Comment

Hur ser det ut nu när börsen öppnat?

Comment

re

Märkligt, idag har jag inte haft någon prismarkering alls för ABB utan nu står den gråmarkerad i dess fönster och det står nu gårdagens datum och kl 17:29 på den aktien.

Comment

Oj, men om du klickar ENTER på den > är den kryssad för "Med i mastertabellen och får kurser"? Går det att ladda historik till den?

Är det bara den som strular?

Comment

re

Jag ser nu även att samma fel nu finns för Tien, Ssab b, ste a. Dvs som för de tidigare aktier där handeln har upphört.

Comment

re

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Oj, men om du klickar ENTER på den > är den kryssad för "Med i mastertabellen och får kurser"? Går det att ladda historik till den?

Är det bara den som strular?
                Det står ikryssar för abb, men det händer inget ifall jag testar att ladda ned data för enbart den aktien. NAT kör och ser ut som ifall det jobbar med att hämta data, men inget kan ses i grafen efteråt för abb.

Comment

Hm, ja det låter ju märkligt. Prova att radera aktien via ENTER > Radera, starta om programmet och lägg upp den igen. Kopplingar till ordermodeller etc är borta, men kan ändå vara värt ett försök för att se om den börjar ta in data igen.

Comment

re

Jag tog bort STE A, la upp den igen och laddade ned och komprimerade. Samma resultat, ingenting alls syns i intradagsgrafen. Vad händer?

Comment

Börjar låta som du fått en riktig skada på imagen. Enklaste i det läget är att döpa om c:/programdata/autotraderbas/data och starta om programmet. Då skapas en ny tom databas, och kan kan tanka ner historik igen. Du kan prova att ladda från den gamla databasen genom att välja ”Annan källa” och ange sökvägen till den omdöpta katalogen. Det går betydligt snabbare än att ladda från nätet, men det som är skadat och inte kommer med måste ända laddas därifrån.

Comment

Working...
                      X