Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sökning på 3 bokstäver

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sökning på 3 bokstäver

Idag innan jag skapade min tråd om RSI så fick jag inga träffar i forumet även om jag kan hitta dem via google search, MACD på 4 tecken går bra att söka på.

Skulle det vara möjligt att göra en justering nu när forumet är ny uppdaterat så det tillåter sökning även på 3 och 2 tecken.
    Last edited by Micke008; 2019-08-25, 20:59.

Hmm det kanske bara är jag som fick upp ett annat utseende för att jag besökte sidan via en länk från google.

Comment

Man kan välja lite olika teman, men jag är inte riktigt med på hur det påverkas av länkar. Men nere till vänster på sidan ligger några styles man jan prova.

Comment

Men det jag var ute efter var möjligheten att söka med sökord som är 3 bokstäver långa, det verkar inte fungera med forumets standardinställningar.

Comment

Det lustiga är att det står 2 tecken som minsta söktext, och nu provade jag att byta sökmotortyp till Vbulletins egen. Verkar inte bli någon större skillnad ändå.

Comment

Får inga träffar på tex "smart beta" så verkar inte funka som tänkt.

Comment

Sökmotorn verkar ha tappat sin indexering då du höll på och bytte Rikard.
              Söker man på silver får man bara en träff och den är från idag.

mvh
              Bertil

Comment

Då är det återställt till den tidigare fulltextsökningen.

Comment

Ja då får man justera i databasen ser det ut som

https://stackoverflow.com/questions/...-3-letter-word

https://stackoverflow.com/questions/...r-less-letters

Dock är en enklare lösning att lägga till en stjärna * på slutet om man vill söka på tre bokstäver vill man söka på två bokstäver så kan man använda två stjärnor **

Comment

Working...
                  X