Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link fungerar ej

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ETP link fungerar ej

Hej,

Helt plötsligt så vägrar ETP link replikera testkonto-position till skarp position på DAX mini, fungerar på OMX mini. Testat byta minifuture men den vill bara inte köpa DAX kontraktet. Finns tillräckligt med pengar på kontot och får bara sl) ETP Link Minishrt buy MINI S OMX NORDNET 03" kurs 213.58
    10:10 GSM larm sänt! för ena benet.

Tacksam för hjälp!

Ok, inser nu att Tyskland har stängt idag.. Pausar orderläggning tills imorn Fast varför funkar inte ETP link? DAX minisarna är ju öppna..

Comment

Index är stängt och feedar inte. Däremot terminen, så priser går ändå att ställa i minis. Så om du vill kan du ansluta ETP Link trigger (eller om du kör Strategy Link/PC Link) till FDAX-1 istället så fungerar det ändå.

Comment

Ok, tack, så om jag kopplar den till FDAX-1 så behöver jag inte byta termin varje månad? Rullar den över automatiskt?

Comment

Det är en rullande termin.

Comment

Var hittar man FDAX-1

eller heter den egentligen FDAX-F1 ??

Fungerar denna fullt ut lika som B-IDX-DAXI (det vanliga indexet) med alla DAX strategier?
            och den strular inte till det om den är rullande och därmed öppen på natten

Comment

Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
              Var hittar man FDAX-1

eller heter den egentligen FDAX-F1 ??

Fungerar denna fullt ut lika som B-IDX-DAXI (det vanliga indexet) med alla DAX strategier?
              och den strular inte till det om den är rullande och därmed öppen på natten
              Den heter FDAX-F1. Observera att den brukar vara 15 minuter fördröjd. Trots att jag betalar Nordnet 2304 kronor om året för realtid Xetra (DAX) så har jag 15 min fördröjning på FDAX-F1...
              mvh
              Bertil

Comment

Tack Bertil

15 min fördröjning låter ju inte så bra om kursen faller som tex igår, för jag antar att prissättningen på minisar ligger i realprissättning men ordermodellerna släpar 15 minuter.

Comment

15 min fördröjning är inget vidare nej, blir nog att köra vidare på index trots allt då.

Comment

Nja, men fördröjningen spelar ingen roll för ETP Link etc. Det är inte kursinformationen i sig som används. Man kan ansluta Strategy LInk/ETP Link trigger till FDAX-1 ändå så exekveras scriptet.

Comment

Working...
                    X