Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grafisk bugg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Grafisk bugg

Jag får en märklig bugg där hålkorset gör allting den åker till en bild av AutoStocks ikoner några centimeter ovanför diagrammet.
    Detta händer inte på min stationära dator utan enbart på laptopen som jag använder nu. Det är en sprillans ny fin laptop som precis är nyinstallerad.
    Attached Files

Det är en känd "feature" som drabbar vissa grafikkort. Det brukar gå att gå runt genom att sätta Windows zoom-nivå till 100% i Kontrollpanelen. Den står gissningsvis på ett högre värde än 100% nu? En bieffekt av värden över 100 är att du inte får ut maximal upplösning av skärmen, så det finns ju fler skäl att sätta tillbaka den till 100%.

Comment

Det fungerade, bra feature... =)

Tre frågor till:
      1. Ibland när jag kapslat in text med { } i script så blir texten grön men när jag tar bort { } så fortsätter texten att vara grön.
      2. Jag har problem att få ett script att visa signal i diagrammet, jag har både en draw funktion och en köp-signal med mult på slutet. Den fungerade nyss men har nu slutat att rita något alls. Jag har just nu alla rutor ikryssade dvs: anslutet, visa intraday, som flagga, dagskurser, animera och larmbevakat.
      Jag vill uppnå att få ett långt vertikalt streck över hela barsen vid signal. Jag har märkt att Automatisk skalning gör det, ibland...
      3. Varför avslutas nästan alla script med en MULT? t.ex. MULT(köp1,10), är det för att köpa 10 gånger eller för att man inte kan skriva köp1 direkt?

Comment

1. Också en bugg, brukar bli rätt om man laddar om rutan. Påverkar inte exekveringen eller likn så rent estetiskt.
        2. Animera som dagskurser ska bara kryssas om du kör ett dagsupplöst script i intradaydiagram och vill se hur kurvor etc hamnar då. Utan det krysset körs scriptet i diagrammets upplösning såvida du inte har intradayprefix i scriptet som "låser" upplösningen.

3. Det är bara ett sätt att tex visa flaggor med 10% höjd (om man kryssar i skalning 0-100). Alla script måste termineras med en funktion, så vilken funktion som helst som inte påverkar signalen kan användas. I fallet triggerscript räknas allt som inte är noll som signal. Dvs, om du kör mult(signal,5) så blir det antingen 0 eller 5 som värde, och 5 räknas som logiskt "true".

Comment

Working...
        X